• SaJo81

Juli bebis 2012

Vi har Bastian fram, har ju dom andra två bak i bilstolar så det skulle bli knöligt att få fast alla om alla satt bak, dom två stora har alltid suttit bak även när dom var bebisar och jag åkte själv med dom så för mig spelar det inte så stor roll, känner dock att jag kollar för mycket på min Goa pojk när jag nu kan, hoppas det inte inverkar på körandet!

• SaJo81

Bastian kan bara vända från mage till rygg och inte tvärtom,

Vi är långt ifrån att han ska börja resa sig mot saker här med så Lillemor ligger fortfarande högst upp i sin säng.

Grejade precis ihop lite mat till "Bamse" (som Bastian kallas dagligen här hemma) det blev morot och potatis (som vanligt) någon som har nån idé på annat man kan göra ordning i puréer? Inte morot, potatis, majs och palsternacka nu alltså! Känns ju aningen enformigt

• SaJo81

Fixade lite kyckling, korv, blomkål/broccoli o ärtor/haricot verts i puréer! Det var det som passade och som fanns hemma :) blir nog bra!

• SaJo81

Vår dietist sa inget emot korv, eller hon sa inget när jag nämnde att han åt det, han har snott åt sig hela korvar länge så jag tyckte det var bättre att mosa dom så slipper han i alla fall sätta i halsen!

Hur mycket salt är det i en prinskorv tro?

• SaJo81

Blev lite orolig och hittade på nätet detta på Livsmedelsverket:

Saltintaget bör också begränsas hos barn och för barn under 2 års ålder bör kostens natriuminnehåll, uttryckt som salt, inte överstiga 0,5 g/MJ. Anledningen är att man inte bör vänja barn vid kost med högt saltinnehåll.

På paketet för korven jag snävande stod det: Natrium 0,7 g
    motsvarar 1,7 g koksalt av 100 gram

Använde fyra korvar vilket nog var runt 100 gram men det blev korv till typ 15 måltider på det så då borde det väl vara lugnt?

• SaJo81

Pjuh :) tycker jag har vart försiktig med salt annars :) det finns inget salt i nåt av det andra som han får att äta så då är det nog lugnt om han får lite lite korv nån gång o veckan :)

• SaJo81

Nu har vi Inte provat en massa men vi har Britax Hi-way, framförallt därför att den har stödben så man kan sätta den på vilken plats som helst i bilen, vi är jättenöjda, tror säkert multi techen är bra med :)

• SaJo81

Vi har ingen 7-månaders kontroll här, däremot var vi på drop in på BVC förra tisdagen eftersom vi haft lite si och så med viktuppgången. Ville gärna se att han har gått upp ändå eftersom vi inte ska dit förening på 8-månaders kontroll.
    Nu på fredag blir Bastian 7 månader och förra tisdagen vägde han 7340 gram så nu hade han äntligen en "normal" viktuppgång! 480 gram på tre veckor)

Den 4:e mars börjar jag jobba heltid :S känns sådär faktiskt men med tanke på all skit som hänt på min mans arbetsplats och hur han vantrivs så kan jag inte med att förlänga min föräldrarledighet, hoppas kunna gå hem igen senare (i sommar kanske)

• SaJo81

Bastian har haft ont i magen hela natten :( skrikit och skrikit och inte kunnat bajsa :( jag har knappt sovit något, nu sover i alla fall Lilleman gott, hoppas han inte jag ont när han vaknar för då får vi åka till akuten! Funderar på om det kan va för att han fick smaka på yoghurt igår?! Han fick ju bara två teskedar med turkisk yoghurt men det e det enda jag kan komma på som han aldrig ätit förr....

Svar på tråden Juli bebis 2012