• SaJo81

Juli bebis 2012

Välkommen feber! :( när mannen gått hemma i en vecka med halsfluss verkar det vara min tur att va sjuk, det e ju sådär lätt att ta hand om tre barn när man e sjukt själv, dessutom är lilleman jättesnorig :( den här fruktansvärda årstiden!

Sänder en tanke till er andra med sjuka barn

• SaJo81

I förrgår var mannen på akuten och fick konstaterat halsfluss! Idag har jag och dom två stora barnen också fått det konstaterat! :( läkaren idag kollade lilleman med men han verkar ha klarat sig än så länge men fy för sjukstuga :( lycka till Trolla och Momster

• SaJo81

Vi har inte bytt till sittdel än men till dom andra två bytte vi när dom var 6mån (4korr) och dom satt inte mot mig utan bort från mig, dom var hur nöjda som helst med det, bara jag som hade separationsångest när jag inte såg dom hela tiden :P men lilleman är i alla fall fortfarande nöjd med liggdelen, han har en fin uggla hängdes på suffletten som han kan titta på hur länge som helst om man är ute och går :)

• SaJo81

Våra andra två delade rum med oss till dom var 1,5, nu bor vi ju i en trerummare så lilleman kommer få dela rum med sina bröder sen och vi väntar till bästa höst i alla fall för då tror vi dom andra två klarar av en våningsäng?! Någon son har våningsäng eller loftsäng? Hur gammal tror ni man behöver vara för att klara av att sova där uppe?

Julklappar vet jag faktiskt inte :P har köpt lite nya kläder som vi kanske sparar till julafton då men han fattar ju inget och kommer ändå få av hela släkten en massa grejer så det känns onödigt! Bättre att lägga krutet på hans bröder som är 3,5 nästan till jul!

• SaJo81

Vi har ju två lika stora som då får en våningsäng vid 4 års ålder! Dom har juniorsängar nu utan stödbrädor och ramlat aldrig ur så det blir nog bra! Lilleman får ha kvar sin spjälsäng när han flyttar in även om han skulle börjat klättra ut (tar bort spjälorna såklart) måste maximera lekytan!

• SaJo81

Momster: hur stort bor ni? Vi bor ju ganska trångt och jag behöver alla tips man kan tänka sig för förvaring!

• SaJo81

Nej det blev inget med huset! Fick inte med Karln sen var jag ju ändå inte helt övertygad själv! Nu har vi istället bestämt oss för att bo kvar i lägenheten i alla fall till stambytet är gjort (någon gång under 2014 beroende på vilken ände dom börjar med,) sen bor vi på botten och min man blev precis invald i styrelsen så nu ska han jobba för att vi ska få gräsmattan som är precis utanför! Den används inte till något och eftersom vi har skjutdörr på balkongen går vi rakt ut där! Allt för att göra vinsten på lägenheten så stor som möjligt (vi bor i bostadsrätt)

• SaJo81

Var inte färdig: vi tänker att 2015 blir vårt år och målet är att då ha nytt badrum och en uteplats med i försäljningen!

Men det betyder ju att våra stora killar hinner bli 5-6 år och lilleman närmre 3 så vi måste försöka effektivisera boendet så länge

• SaJo81

Fläskkarré asså? :P

På lördag är det dax för mig att bli aningen äldre, bokat in tjejkväll hemma hos en kompis med bara mina närmsta goaste kompisar, god mat och vin i massor :P tyvärr blev min man inbeordrad på jobb :/ (skitföretag) så nu har jag fått jaga barnvakt! Normalt hade Nina föräldrar tagit alla utan problem men nu är don självklart upptagen denna helgen, min syster ska med oss och nu svägerska jobbar på krogen så hon jobbar alltid på helgen! Till slut frågade jag min bror :) som sa ja! Goa unge (unge på 20år) han kommer hit och tar hand om alla tre tillsammans med sin tjej! Känns lite nervöst då han aldrig haft hand om någon så liten som Bastian men hans tjej har ju så det går nog fint :) det blir ju inte så många timmar som dom är vakna! Vi nattar ju alla vid åtta och sen sover dom hela natten!

• SaJo81

Vi har inte börjat med någon mat alls än, nu med ändrade rekommendationer känns det rätt skönt att vänta lite! Våra andra två var skitjobbiga med mat och är väl fortfarande jäkligt besvärliga med det så jag skjuter gärna fram det ett tag till

Svar på tråden Juli bebis 2012