Inlägg från: anjiali |Visa alla inlägg
  • anjiali

Juli bebis 2012

Ska inte säga att det är kul att höra att fler sover dåligt. Men det känns lite lättare att veta att jag inte är själv.

Igår var verkligen en hemsk dag. Gjorde ingenting mer än deppade på soffan. När min man kom hem tog han alla barn och fixad här hemma och lagade middag. Jag fick gå och vila. Sen har han tagit natten och jag har sovit i barnens rum tills nu. M vaknade en gång och fick ersättning. Hon sover mycket bättre när jag inte är där verkar det som :-/. För nu när han gick och jobbade gick jag ner och la mig hos henne och hon vaknade med en gång :o !
    Men skönt var det att få sova 6 timmar i sträck.

• anjiali

Trolla: lycka till idag !!! Håller tummar och tår för att ni får bra hjälp.

Hon sover emellan oss i sitt babynest. När jag ammat henne på natten så brukar jag låta henne ligga kvar men flyttar bort själv. Så hon ligger i en 90 säng och jag och mannen ligger och knör i andra halvan . Ibland har jag lagt babynestet i hennes säng som står bredvid våran.
    Men jag undrar också hur långt bort jag måste vara :0 med tanke på att hon vaknade så fort jag kom.

• anjiali

Efter förra helgens svullande blev det ingen succé på vågen idag. Plus minus noll. Tydligen så går jag inte ner i vikt av att frossa i godis, vin och paj. Hummm ... Det var ju synd !

• anjiali

Dags för afroparty :-/... Lite nervöst å se hur kroppen gillar detta. Utmaningen blir att ta det lugnt.

• anjiali

Överlevde . Riktigt kul att få komma ut och träna !!!

Trolla : har också dansat den dansen

• anjiali

Idag är det dags för bilresa igen med skrikbebis i bilen. Ska på utflykt med barnen till äskhultsby och äta vofflor.
    Känns nervöst inför hur det ska gå , men måste ju få komma ut lite :-/ !!!! Mannen jobbar så jag kör själv.

Hur länge hade ni låtit era barn skrika i bilstolen ???

• anjiali

Hon är ofta trött när vi ska köra och somnar så fort man tar ut henne. Men vaknar i stolen :-/....
    Jag tror hon vill bli hållen och "nattad".
    Två barn som kan underhålla en stund har jag med mig .

• anjiali

Sajo: första gången här (äskhult).

Såg en annons i gp. Väldigt söt liten by. Äldsta huset är 500 år gammalt. Å café med våfflor . De har julmarknad den 1 dec. Då åker vi nog hit igen. Väldigt vacker natur och en del promenad stråk. Dock lite långt med småbarn så vi håller oss i byn.

Svar på tråden Juli bebis 2012