Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

Anjiali- träffade ortopeden för Vannas ben. Men inte blev vi klokare av det besöket...

• Trolla75

Usch o fy, måste skriva av mig!

Men vi kom nyss från barnläkaren på BVC och han sa åt oss att åka in direkt i morgon bitti till barn och där skulle vi bli inskrivna!??? Nu snurrar tankarna

• Trolla75

Usch, lite många som inte mår bra nu!

Krya på alla små sjuklingar...

Momster hur gick Denvers op?

I morgon blir det fullt med Provtagningar för Vanna och röntgen för ryggen skulle också beställas... Jag skulle önska att de gjorde en MR för att verkligen titta på allt!
    Nu har hon gråtit i närmare två timmar för att det gör ont i benet, kl 22 fick hon en Alvedon munsönderfallande, nu övergick det onda i huvudvärk, måste ju vara så att det blev spänningshuvudvärk?

Jag fattar inte varför ingen velat ta ett blodprov på henne??? Nu hade hon gått ner 3 kg men vuxit 2 cm sedan 2/8.

Hoppas verkligen vi får svar i morgon!

Nu måste jag försöka sova, ska vara på sjukhuset kl 8 och i vanliga fall sover vi som bäst då! ;)

God natt på er där ute...

• Trolla75

Jag vet inte vad de misstänker, han antydde inget.
    Men när han gjorde känseltester på benen så hade hon rätt mkt känselbortfall... Så det jag är rädd för är att det är något neurologiskt? Hon visade också smärta på vissa ställen på ryggraden, samt under knät... Googlar man blir man mörkrädd så jag avvaktar med att spekulera till i morgon beroende på vilka prover som tas...

Kram på er alla!

• Trolla75

Tack alla!

Nu är vi på väg in till barn...

Kanske dumt att följa med och kanske utsätta lilleman för "risker" men vill ju vara med, mamma är ju alltid mamma.
    Hon tycker än så länge det är spännande, men när hon blir varse om blodproven kanske det inte är lika roligt längre!

Ha en go dag allesamman!

• Trolla75

Är precis hemkommen, jag o lilleman är dödströtta!
    Vanna och pappa blir kvar minst ett par dagar...

Av de blodprov som blev klara idag, även urinprov såg mkt bra ut!

Hon gjorde även en ny planröntgen av bägge ben denna gång plus nu ryggen också.
    Hon är uppsatt för en MR som jag önskar sker i morgon...

Nu ska jag lägga mig tidigt i kväll så åker vi upp när vi vaknar i morgon...

Hoppas ni andra har det bra!
    Kram

• Trolla75

Tack alla!

Ang. Gröt fick Caspian ont av gröten, vi testade mild havregröt... Har bara testat vid två tillfällen med någon dag emellan och det var kanske en fjärdedels tsk... Men han reagerade med magont på kvällen... Så avvaktar lite till...

• Trolla75

Nu är vi hemma, fick permis över helgen... Nu är det magnet röntgen vi väntar på i nästa vecka...

Ha en go helg!

• Trolla75

Här rullar det på ... Vanna får stanna hemma från dagis, så hon inte drar på sig någon infektion, på torsdag kl 13.00 ska hon sövas och genomgå magnet röntgen (rygg och ben).

Sedan får vi hoppas att dom vet vad som felar... Det är en j***a väntan!

Lilleman mår hur som jättebra blir tyngre för varje dag... Snart knäcker han min rygg när han sitter i bärselen... Som också börjar och kännas väldigt trång!

Hans utvecklingsfas kom å gick på en natt...
    Men måste försöka få honom att somna för natten tidigare, nu sover han i ett 23-7 och har gjort så hela tiden... Men märker att han är tröttare på kvällen, men kommer inte in i djupsömnen förrän 23 efter det är det ytterst sällan han vaknar till vid förflyttning...

Vi kör nu grötsmakis varannan/vartredje dag + lite skrap av banan... Han ser ut att gilla det! :)

Nä, nu blir det att krypa ner under täcket igen, för det tillåter vädret idag... Regn o grått...

Ha en fin dag allihopa!

Svar på tråden Juli bebis 2012