Inlägg från: Trolla75 |Visa alla inlägg
  • Trolla75

Juli bebis 2012

EllaBella- håller tummarna, tokigt att svaret ska dröja så länge vara!

Momster- Caspian sover också jättemycket! Men snart vänder det väl för oss med! ;)

Men andningsuppehåll, har det vart tal på hjärtstopp??? Usch det lät inget vidare...

Hoppas i alla fall ni alla mår gott med larmet där hemma...

AAEV- låter verkligen som ett riktigt dröm scenario!!! Åh va avis jag blev nu!!! ;)

Millifjor- lågt kolhyratinnehåll, vad vill du veta?

• Trolla75

Millifjor- karré är nog inte min starkaste sida så jag passar.

Sladdis- ok skönt!

Tibell- håller alla tummar och tår...

Jag kör fortfarande pyttesmå smakisar varannan- var tredje dag på mild havregröt. Tror på det här att skynda långsamt...

• Trolla75

Momster- vi skedade ju i Minifom och även D-vitamindropparna... Så här funkar det hyfsat ok med skeden, tycker han är med och öppnar munnen... Men sen kommer ju mkt ut igen...

• Trolla75

SaJo- har dom ändrat rekommendationerna igen?
    Fick till mig vid 3 månaderskontrollen att börja försiktigt med gröt vid 4 månader...

• Trolla75

CattanB- Välkommen!

SaJo- ok

Eftersom jag själv är glutenintolerant så är jag jätteförsiktig!
    Men kommer inte byta ut hela mål än på länge...

Helammade ju Vanna i långt över ett år och det gick ju jättebra!
    Dock ska jag ju börja göra mina halvdygn i mars så till dess bör vi i alla fall bytt ut ett mål till kvällsmat... Är ju borta mellan 15-09.

Idag har vi tid till BVC, tjuvvägde ju på sjukhuset i fredags och då visade vågen dryga 8,5 med kläder och blöja... Men tror ändå på häraden där runt i kring... :)

I morgon kl 11 skrivs vi in igen på sjukhuset... Kl 13 ska Vanna vara sövd o klar för magnetröntgen... Håller nu tummarna hårt att det inte är något allvarligt!

Ha en trevlig dag!

• Trolla75

Tack för all omtanke! :)

Lilleman blev jätteförkyld o lite febrig i natt, så vi blir kvar hemma. Eller ja, han är inte välkommen in på avdelningen om han bär på en infektion...

Det känns ju sådär att inte vara med, men pappan får hålla mig ständigt uppdaterad!!!

Kl 11 ska hon vara där, kl 13 är MRen

Håll tummarna!

• Trolla75

Millifjor- är absolut inte säker men, kanske är plagg som säljs i leksaksaffärer som även säljer barnkläder?

I går gjordes MRn och ni är det många som ska titta... Men vår läkare som tittat idag, trodde att det ev. Kunde vara en cysta?
    Så tillbaka till ortopeden som ska göra ett utlåtande... Nu är hon uppsatt på en CT på bara knät ... Men det fanns ingen tid förrän på måndag. Så hoppas hon får permis över helgen.
    Smärtlindringen funkade allt sämre så nu får hon något morfinliknande?

• Trolla75

Momster- hjälp! Läste efter att sett din länk... Sjukt hur det behandlades! Hur svårt kan det vara? Kärringen borde avskedats på stående fot!

Har varit med om liknande - nu var det ju inget barn utan brukaren jag jobbar åt, vuxen man med utvecklingsstörning.
    Kärringen jobbade på dagverksamheten, var kommunalanställd och bedrev någonform av fysisk misshandel... Det uppdagades som tur var och efter lång avstängning blev det avsked! Men det borde verkligen ske på fläcken!!!

Sånna pers är ju tot olämpliga att ha jobbandes med människor!

• Trolla75

Vanna är hemma på permis över helgen... Tillbaka måndag kl 9, en ct ska göras under dagen..,

Vad jag förstod hittills så sitter cystan inne i skelettet så det är inget som känns eller syns utifrån?

Och min erfarenhet säger mig att cystor är godartade... Så det håller vi tummarna för!

Bilderna ska ändå ner till Göteborg och ortopeden ska göra en bedömning efter ctn.

Krya på sig alla sjuklingar!!!

Caspian ser ut som en liten Rudolf, han är röd om nosen... Han vägrade somna i går, vi var vakna till två halv tre i natt... Och han somna ganska nyss på min arm, men har ännu inte kommit till ro! :( vaknar och storgråter... Jag tänker sova ända till lunch i morgon... ;)

Kram på er alla trötta mammor!
    Hoppas ni kan ta tillfällen i akt att ta små powernaps medan era små sover... De brukar göra underverk!

• Trolla75

Caspian vägde vid 4,5 månader 8350 o va 66cm lång...

Jag kör med po.ps ullbody, ullbyxor och ullstrumpor under overallen... Ingen åkpåse än men filt över overallen...

Men tipsar om ullkläder närmast kroppen!

Svar på tråden Juli bebis 2012