Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Hehe. Men jag är nöjd med fyra timmars sammanhängande sömn. Vet inte vad jag ska göra med min energi idag!

• Sladdis

Jag har varit på barnmottagningen för att Matteo sov så dåligt men läkaren trodde inte att det var komjölksallergi. Läkaren tyckte att han borde varit missnöjd även på dagarna men han är ju oftast en solstråle då. Han ville inte göra test för att de inte är tillförlitliga på så små barn men vi fick gärna prova köra mjölkfritt en månad och sen se om det blir någon skillnad när vi ger mjölk igen. Vi har inte gjort det än men idag ska jag köpa NAN HA. Läkaren trodde att det räckte med den eftersom han inte visar starka symptom på allergi. Får se om det går att få tag på någon mjölkfri gröt också. Annars får jag väl göra själv. Jag brukar ge Nestlés gröt annars.

• Sladdis

AnnaKaffekanna: Jag ge Nestlés barngröt från 6 mån. Tror metallerna finns i allt. Det var ju i marken metallerna fanns och så tog säden upp dem när den växte och därför spelar det ingen roll om det var ekologiskt heller för den säden växer ju på samma mark. Visserligen slipper man vissa andra gifter om man köper ekologiskt men just när det gäller metallerna i marken så spelade det ingen roll. Havren som vi gör vanlig havregrynsgröt av har säkert också växt i mark med metaller i därför har jag inte brytt mig om att göra egen heller. Om man nu ändå vill göra egen havregrynsgröt så finns det ett tips längre bak i tråden om att mala i paltbröd för att få järn i gröten.

• Sladdis

Jag ger lingonbröd (inte lingongrova som har korn i). Upptäckte att grovt bröd fungerar bättre eftersom det delar sig i munnen av saliven medan ljust bröd bara blir till en degklump som i alla fall Matteo sätter i halsen. Ger små bitar men inte pyttesmå.

• Sladdis

Millifjor: Vi köpte Aftamed på Apoteket. Det är en salva som egentligen är mot höstblåsor i munnen men som både BVC och apotekspersonalen rekommenderade för tandsprickning. Den var jäkligt svår att smörja på gommen men den verkade hjälpa lite iaf. Den är ju bedövande.

• Sladdis

Sjunde tanden ute och den åttonde är på väg. Gissar på några fler pestiga nätter då.

• Sladdis

Gulia: Ja de kan blöda lite när tanden spricker igenom. Såg idag att Matteos åttonde tand är på väg och där den ska spricka igenom är det alldeles blått som ett blåmärke. Har jag aldrig sett förr men eftersom det inte har gått hål än så stannar ju blodet där.

Svar på tråden Juli bebis 2012