Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juliaannaeva: förstår att du känner dig seg!

Kanske finns en annan anledning också till att Matteo vaknat var 5:e min flera nätter i rad nu. Han ville inte äta mycket av frukostgröten och jag tyckte han blev varm. Han hade bara 37,6 men gnällde och grät hela tiden. Gav en Alvedon men tycker han känns varm ändå nu 2,5 tim senare. Han somnade precis så jag får kolla när han vaknar.

• Sladdis

Vi har ett flaskmål på natten. Med tanke på att han oftast vaknar minst en gång i timmen hela natten så orkar jag inte bråka om det. Det kan vara allt mellan 2 och 5.

• Sladdis

Jag ger ersättning och använder MAM-flaskan som är antikolik och tillhörande napp nr 2.

• Sladdis

Vi har tvärt om. Om vi lägger Matteo kl 20 så kan han sova till 22 men sen är det uppvak minst en gång i timmen resten av natten. Jag hade helst haft det som er andra.

• Sladdis

Jag har 5 år mellan mina stora pojkar och tyvärr växte de ifrån varandra fort. I början var det också gulligt men efter några år hade de inget gemensamt och de har aldrig lekt tillsammans. Det börjar bli mer nu när de har datorspelandet gemensamt men då är de 11 och 16 nu.

• Sladdis

FruSandra: Vi har också nyligen börjat med NAN2 och Matteo har också blivit pruttig på natten och lite hård i magen. Tror det beror på att det är mer järn i 2:an. Ger katrinplommonpuré så vänjer sig magen snart.

• Sladdis

Måste fråga er som ger gröt. Ger ni det som är en portion enligt paketet? Jag tycker inte Matteo verkar bli mätt på det. Funderar på att ge 1,5 portion istället eller är det för mycket?

• Sladdis

Tack skuttare och Cizzi. Då ökar jag på portionen.
    Nej skuttare, nätterna är inte bättre. Inatt vaknade han varannan timme från det att han somnade kl 19:30 tills han tyckte det var morgon 6:40. Om han inte varit så underbar och glad hela dagarna hade jag trott att det var något fel på honom.

• Sladdis

Matteo äter inte på natten mer. Vi har provat ge ersättning både en och två gånger på natten men resultatet är ändå detsamma och han äter inte så mycket.
    Vi väntar på en tid till barnmottagningen. De vill kolla så inget är fel på honom. Jag tror inte det är det men skönt att veta säkert. När jag vet att han inte vaknar för att han har ont eller något annat är fel så kanske jag också försöker mig på tassmetoden.

Svar på tråden Juli bebis 2012