Juli bebis 2012
Idag köpte jag turkisk yoghurt och så ska jag mosa i jordgubbar. Blir bra till smörgås som mellis imorgon.
Idag köpte jag turkisk yoghurt och så ska jag mosa i jordgubbar. Blir bra till smörgås som mellis imorgon.
Samma här. Naturell yoghurt som man lägger frukt eller bär i. Eller så kan man ha i lite fruktpuré. Den turkiska yoghurten har en fetthalt på 10%.
FruSandra: konstigt att han fick slemlösande. Verkar mer som om han behövt vidgande och något för "skällande" hosta som de med falsk krupp får. Om hostan inte blir bättre så åk in igen. Då får de prova något annat. Skönt att hans förkylning är bättre iaf.
JWall: Grattis Peps!:) Skönt att han inte reagerade så mycket.
Men herregud!!! Keso har jag inte ens tänkt på trots att jag själv äter det ofta. :O XD
FruSandra: Skönt att han är bättre. Svårt att veta om han har kommit in i den mammiga perioden som brukar dyka upp nu eller om han bara känner sig orolig pga att han inte mår riktigt bra. Håller tummarna för natten.
Åh vilken härlig natt Juliaannaeva! Vår natt har varit värre än någonsin. Matteo har vaknat var 10:e minut. Mannen och jag tog halva natten var annars hade jag fått panik. Det som var annorlunda var att han var ledsen när han vaknade och att det tog ganska lång tid att trösta och få honom att somna om. Även om han vaknar var och varannan timme på nätterna så är han aldrig ledsen och han somnar om direkt. Kanske ska kolla om nån ny tand är på väg för det enda nya han åt igår var jordgubbar som jag mixade i yoghurten och det får man väl inte ont i magen av. Det är väl mer utslag man får av jordgubbar?
SaJo: Jag gav också turkisk yoghurt och fick samma resultat. Matteo har också somnat nu. Hemskt när de små är så ledsna. Jag gav dock lite yoghurt även i förrgår och den natten sov han som vanligt. Vad svårt det är att veta vad problemet är. Vad skönt det ska bli när de kan prata. Idag blir det iaf varken yoghurt eller jordgubbar här så får vi se om denna natten blir bättre.
Grattis Anna!!!
Inatt gick det faktiskt bättre! Matteo somnade kl 21 och vaknade 21:30 och sen 22:30 men därefter sov han till 2:30. Fyra timmar!!!:O Sen vaknade han igen 3:30, 4:30, 5:00, 5:30, 6:00, 6:30 och sen var det morgon 7:00. Detta var en riktigt bra natt. Fler sådana tack!