Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Vet inte hur jag ska göra med Matteo och mat. Testar mjölkfritt men han har blivit alldeles kass i magen. Han var alldeles fast när han fick den vanliga maten men nu kladdar det överallt. Både igår och idag verkar han ha haft ont i magen och idag fick han röda utslag på kinderna. Han äter Sempers mjölkfria gröt med fruktpuré för 8 mån till frukost, althera ersättning på fm, hipp 8-mån burk och fruktpuré till lunch, smörgås med mjölkfritt smör på em och på kvällen får han samma som till frukost. Gröten, altheran och hippburkarna är nya. Något av det tåler han inte. Suck! Får väl testa uteslutningsmetoden.

• Sladdis

Tekla: Jag har kollat burkarna så ingen skummjölk men han har ju fått fruktpuré med allt du skrev men däremellan har det ju blivit med tex banan mango. Soja borde man kanske kolla upp.

• Sladdis

Åh, vet inte vad jag ska göra åt Matteo. Vi började köra mjölkfritt för att han sov så dåligt och jag tyckte att det verkade som om han hade ont i magen. Detta var dock de enda symptomen. Vi bytte då till sojaprodukter men då han blev jättedålig. Han är så dålig i magen att det svämmar över alla breddar varje gång. Och det låter som om någon poppar popcorn i magen på honom. Konstigt nog låter det bara på natten och ont gör det. För några dagar sen övergav vi sojaprodukterna och gick över till havreprodukter och han fick två bra nätter men inatt var det värre än någonsin. Vad är det han inte tåler? Han har ju ätit i stort sett samma de senaste dagarna. Har telefontid på onsdag med en läkare på barnmottagningen men vet inte om jag vill vänta så länge. Undrar om han kan ha blivit dålig av althera?

• Sladdis

Anjiali: Ja det är jobbigt när man ser att han har ont. Innan gnällde jag bara över att vi inte fick sova. Nu hade jag gärna gått tillbaka till det. Vet inte vad som plötsligt hände och varför allt plötsligt blev sämre.

Roligt att se bilder på Milea. Den tösen är ju sjukt snabb i utvecklingen!:O.

• Sladdis

Anjiali: Hans mage var bra när han fick mjölk. Kanske är allergin värre mot soja än mot mjölk. Får höra med läkaren vad vi ska göra.
    Vaddå månader? Hihi.

• Sladdis

Anjiali: Ja onsdag. Får se hur denna natten ser ut. Är den lika hemsk som igår ringer jag nog imorgon.
    Ja man vill ha dem små så länge som möjligt!

• Sladdis

Skuttare: Mannen tog natten och sa att Matteo bara vaknat kl 1 och kl 4 och sen vaknade han för morgonen kl 5:50. De två gånger han vaknat ville han bara ha snutten och magen hade varit alldeles tyst. :O Det är så han sover när han inte har ont. Undrar om han inte tåler banan. Har aldrig hört om någon som inte tålt banan men det var det enda han inte fick igår som han fått dagarna innan. Jag har mosat en banan i havregurten som mellanmål men igår hade jag ingen banan utan blandade i lite fruktpuré istället.
    Ja, vi kommer att be om hjälp för att utreda vad han inte tåler. Eftersom han sov bra inatt väntar jag till vår telefontid på onsdag.

• Sladdis

Anjiali: I förrgår natt sov han perfekt men inatt var han strulig igen. Altheran som vi fått på BVC tog slut så jag gav honom Nan HA som läkaren rekommenderat. Kanske var det därför. Det var inget ljud i magen och han var inte ledsen men mellan 00 och 06 låg han och snurrade mest hela tiden. Hans mage blir inte bättre heller. Imorgon em har jag telefontid med läkaren så jag får fråga honom hur vi ska gå vidare.

• Sladdis

Med e-legitimation ska man kunna se skatten på torsdag. Enligt Skatteverkets hemsida.

Svar på tråden Juli bebis 2012