Inlägg från: Sladdis |Visa alla inlägg
  • Sladdis

Juli bebis 2012

Cattiwik: Jag ringde BVC och grina. Fick numret till barnpsykologen. Frågade vad det skulle göra för nytta då de inte gör något åt små barns sömn. Hon sa att det kanske kändes bättre för mig att få prata med någon om sömnbristen. Jag sa tack, men nej tack. Jag har tjejerna på FL när jag behöver gnälla. Hehe. Stackars er. Ni har just blivit uppgraderade till psykologer.

• Sladdis

Matteo har alltid somnat 22-23 men nu när vi tagit bort hans sista sovstund (han brukade sova ca 30 min 17-19) somnar han 20 och sover till 7:30-8:00. Att han sen vaknar var och varannan timme är något annat vi får ta tag i....

• Sladdis

Usch låter jobbigt SaJo! Allt blir extra drygt när man inte kan få avlastning. Hoppas alla blir friska snart.

• Sladdis

Stämmer inte här heller. Första datum 10:e men blev flyttade till 13:e och han var heller inte så liten. Men intressant teori.

• Sladdis

SessanM: Angående välling tänker jag att det är onödigt. Näringsmässigt är det ju inget de behöver och när de väl vant sig vid att få den kan det vara svårt att vänja av. Så fort Matteo har slutat med ersättningen ryker flaskorna. Mycket lättare att få dem att sluta då än när de är mer bestämda 2-åringar t.ex. Självklart är det inte så för alla men med mina två större pojkar var det så.

• Sladdis

Nu har jag världens idiotfråga? Vilken storlek på napp har ni till era nappflaskor? Jag har ju ammat alla mina så vi har aldrig använt flaskor. Nu får Matteo ersättning sen ett par veckor tillbaka och då köpte jag MAM-flaskan med hål i botten. Till den får man napp i stl 1 och den använder vi. Sen såg jag på paketet när jag köpte en ny flaska att stl 1 är för 1 mån, stl 2 för 2-4 mån och stl 3 för 4-6 mån. Jag trodde att stl 1 var för ersättning och att man sen bytte storlek när det de dricker blir tjockare.

• Sladdis

Inatt har jag sovit 9 timmar och känner mig som en ny människa igen. Matteo har haft tre jobbiga nätter så mannen tog denna natten. Otroligt nog vaknade M bara 00 och 04 och då räckte det att buffa honom i rumpan. Han somnade 19:30 och sover fortfarande. Tänk om ett halvt års helvete är över. Fast en gång är ingen gång. Han har en del att bevisa. Haha.

• Sladdis

I knew it!!! Matteo vaknade ju bara kl 00 och kl 04 igår natt när mannen tog natten men inatt var vi på banan igen. Kl 04 hade jag gått upp tjugo gånger (!!!) och det blev inte bättre efter det. Jag bara orkade inte räkna mer. Är helt slut nu.
    I eftermiddag ska vi på sexmånaderskollen även om skrutten är 6 mån och 3 veckor. Ska bli kul och se vad den lilla knubbisen väger.

Svar på tråden Juli bebis 2012