• Muminmamma

    Vem har skönast sex - mannen eller kvinnan?

    Förutsatt att personen i fråga har sex med sin favorita sexpartner, vem tror du har det skönas vid sex. Mannen eller kvinnan?

    Har du en motivering så dela gärna med dig av den  

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem har skönast sex - mannen eller kvinnan?
  • Gaskarl

    Jämför med klia i örat, om det kliar i örat och du stoppar in ett finger och kliar, vart känns det bäst, fingret eller örat?

  • Anonym (NervöseNisse)
    Anonym (Man) skrev 2019-10-11 08:22:58 följande:
    Återanvändning är ju på tapeten just nu.
    Ja, se på alla Second Hand-butiker.
    Alla som inte är oskuld är ju också Second Hand.
  • NHult

    Som svar på TS fråga............

    Om man tex killar sig i örat,
    är det då skönast för fingret eller örat ?
    Glad


    Bloggar lite här på FL
  • Anonym (Man)
    NHult skrev 2019-10-11 13:18:47 följande:

    Som svar på TS fråga............

    Om man tex killar sig i örat,

    är det då skönast för fingret eller örat ?


    Haha.. du har en poäng!
  • Anonym (Man)

    Av typ 37 manliga svar är det bara 4 st som tror att mannen har det skönare sex än kvinnorna.

    Kvinnorna säger i 40 fall av 60 att de har lika skönt eller skönare än oss män.

  • deski

    Kvinnorna har skööönaaree mycket längre tid - om de kommer igång/om männen får igång dem

    Männen har bara skönt i typ 15 drag - resten är transportsträcka/arbetstid-till egentligen ingen egennytta
    men plus för kvinnorna

  • Pussan
    deski skrev 2019-10-11 22:56:29 följande:

    Kvinnorna har skööönaaree mycket längre tid - om de kommer igång/om männen får igång dem

    Männen har bara skönt i typ 15 drag - resten är transportsträcka/arbetstid-till egentligen ingen egennytta
    men plus för kvinnorna


    Precis! Vi tackar.
  • Anonym (prata)
    Anonym (bara jag?) skrev 2011-10-31 21:41:59 följande:

    Jag vet inte hur ni andra har det... men jag har varit "sexuellt aktiv" i 4 år och jag har aldrig kommit en enda gång med enbart killen i mig. Alltid fått "hjälpa" till med fingrar osv Tungan ute


    Du kanske inte har träffat rätt kille eller din kille kanske inte lärt sig hur din kropp fungerar?

    Om du bara varit sexuellt aktiv i 4 år så antar jag att du är ung och unga killar saknar ju erfarenhet precis som du gör och fokuserar många ggr på sin egen njutning. Men det behöver inte enbart bero på egoism utan många ggr på brist på erfarenhet eller taskiga förebilder (porr).

    Det är inte alltid man får ett bra sexliv bara av sig självt, ett bra sexliv får man genom att ständigt kommunicera hur man vill ha det, vad som känns skönast för båda och vilja att testa sig fram.

    ex:
    En kuk kan fara ut och in i en fitta på olika sätt i olika ställningar och hur killen stöter eller tjejen rider. Och det är inte alltid den prickar G-punkten tillräckligt ofta och länge.

    Det finns andra sätt att få en kvinna att få orgasm än kuken, det finns fingrar och tunga.

    Man kan knulla mer än en gång per tillfälle (speciellt om man är ung), om killen kommer snabbare än tjejen vilket är vanligt så kan man göra ett nytt försök efter att killen kommit. Det brukar inte gå lika snabbt andra, tredje eller fjärde gången.

    Men för att komma fram till det måste man som sagt PRATA med varandra och förklara hur man vill ha det och testa sig fram. Det blir sällan bra bara sig sig självt man måste hjälpas åt för att det ska bli bra.

  • Anonym (Kille)
    Petaren skrev 2019-10-14 13:39:53 följande:

    Jag håller på att peta näsan i skrivande stund. Vem njuter mer, fingret eller näsan?


    Det där är bara dumt, toppen på penis, alltså ollonet är  bra mycket mer känsligt än toppen på ett finger.
  • Anonym (Sexglad)

    Jag vet att kvinnor som är säkra i sin sexualitet och har en kompetent älskare får längre orgasmer än män osv så enligt forskningen har vi det generellt skönare då.

    Men nu har jag träffat en man som ropar ut sin orgasm över nejden och i just det fallet är jag inte lika säker vem som har det skönast. 

    Så- good for him! Skrattande

  • Anonym (Nej)
    Anonym skrev 2011-10-31 14:30:02 följande:

    Kvinnor kan få multipla orgasmer vilket vi män inte kan utan måste vila mellan varven , därmed kan en kvinna njuta mycket mer än en man kan , sist jag hade sex så gick det 4 ggr för henne och 1 gång för mig.

    Å andra sidan är det en njutning i sig att man kan ge någon så mycket njutning Glad


    Alltså långt ifrån alla kan det. Jag kommer aldrig vid sex, så ur min synvinkel har ju mannen det skönare (även om jag också njuter).
  • Anonym (kvinna)

    I mitt fall definitivt mannen. Jag får orgasm, men de är korta och inte superstarka (gissar jag, jag har ju bara mig själv att jämföra med). Det är inte heller särskilt skönt fysiskt innan, utan en "transportsträcka" som någon beskrev det ovan. Tror att det är mer individuellt än könsbundet, faktiskt.

  • Anonym (?)

    Och jag som lagt såå mycket tid  på mina kvinnors njutning ... och så hör man detta?? Suck... allt slickande, bara förgäves då??

  • Anonym (Kukviktigt)

    OM man får generalisera lite, så tror jag män njuter mer av sex totalt sett.
    Män kommer lättare, onanerar mer, konsumerar absoluta majoriteten av all porr och är de som köper sex. Det är även oftast de som klagar över för lite sex.
    Även om det finns en kulturell och social påverkan så är det skillnad. 


    Sedan så är det ofta så att män vill ha sex för att bli av med ?klådan?, medan kvinnor vill uppnå njutning..

  • Anonym (Snuskkungen)

    i porr definitivt kvinnor såmycket som de stönar... ooh aah ooh aah ooh aah ooh aaaah oooh aaaaah ooh aaah oooh aah ooh aaah ooh aaaaah ooh aaaaah ooh aaaaaah ooh aaah oooh aaaah ooh aaaah ooh aaaah ooh aaaaaaah oooh aaaaaaaaaaaah

  • New  Dawn
    Gaskarl skrev 2019-10-11 10:07:52 följande:

    Jämför med klia i örat, om det kliar i örat och du stoppar in ett finger och kliar, vart känns det bäst, fingret eller örat?


    Fast du glömde varianten att det är på fingret det kliar. Vad har då örat med saken att göra? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Jocckke skrev 2011-10-31 10:47:35 följande:

    Jag tror kvinnan har det skönast... jag njuter så klart också, men det går ju inte att slå kvinnans långa och multipla orgasmer.... det verkar väldigt skönt!


    Hur vet du att orgasmen är lång? Är det stönadet som pågår länge? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn

    Man har ju olika skönt olika gånger. Vissa gånger har mannen skönast, andra gånger har kvinnan det.
    Det beror på många olika faktorer. 
    Om jag svarade på frågan när jag levde i min förra relation skulle jag utan tvekan säga mannen, utifrån min upplevelse av sex. 
    Jag och min nuvarande man upplever väldigt lika njutning. Vi är väldigt lika i hur vi fungerar. (nu talar jag bara från upplevelse)


    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • Anonym (Snuskkungen)
    New Dawn skrev 2023-10-09 08:40:10 följande:

    Man har ju olika skönt olika gånger. Vissa gånger har mannen skönast, andra gånger har kvinnan det.
    Det beror på många olika faktorer. 
    Om jag svarade på frågan när jag levde i min förra relation skulle jag utan tvekan säga mannen, utifrån min upplevelse av sex. 
    Jag och min nuvarande man upplever väldigt lika njutning. Vi är väldigt lika i hur vi fungerar. (nu talar jag bara från upplevelse)


    je inlägg en gång.


    i porr så har kvinnor skönast alltid... ooh aah ooh aah ooh aah ooh aaaah oooh aaaaah ooh aaah oooh aah ooh aaah ooh aaaaah ooh aaaaah omg ooh aaaaaah ooh aaah oooh aaaah ooh aaaah ooh aaaah omg ooh aaaaaaah oooh aaaaaaaaaaaah


Svar på tråden Vem har skönast sex - mannen eller kvinnan?