Monoamniotiska tvillingar
Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?
Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...
Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?
Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...
Hur har ni det med sjukskrivningar?
Jag är i v. 21 och börjar känna mig ordentligt sliten. Först skrattade jag åt v. 25 - jag mår ju hur bra som helst, men nu tror jag nog det kan behövas. Vilka erfarenheter har ni?
Tack!
Dom togs ut enligt planering o allt såg toppen ut, inget trassel på navelsträngarna eller nånting. Synd att man inte kan se bättre på ultraljud för då kunde dom ha fått stanna i magen en stund till.
Jag måste vakna va tredje timme, för först byter vi blöja på dom, sen väger vi dom efter vägningen är det amning o efter amningen är det vägning igen för att se hur mycket dom fick i sig. Sen får dom resterande mängd i sonden o efter eller under tiden så pumpar jag! Fullt upp kan jag säga o det blir tyvärr inte många timmars sömn. Ska bli skönt när dom orkar helamma o vaknar av sig själva istället.
Neo tiden va faktiskt superbra, vi bodde tillsammans med tjejerna i ett sk samvårdsrum o det va toppen! Då får man ju rå om o mysa med tjejerna. Tiden gick ganska fort men efter tre veckor kände vi att vi ville hem till våra två andra barn.
Jul o nyår va lite trist att va på sjukhuset men sambon o jag fick några timmars permissinon o va hemma med de två andra barnen o firade lite på julafton iaf.
Personalen är helt underbara på NEO o dom va snälla o tog 3 målet på natten åt oss så vi fick sova lite, saknar det nu!
Lägger in en bild på Moa o Maja (dom är ca 2 veckor på bilden) =)
Wow! Vilka sötnosar! Lite stora kläder :) vilken storlek har de där? Fantastiskt att allt går så bra! Mina växer bra men det var ganska trassligt med navelsträngarna. Gud vad fina de är! Grattis igen!
våra monoamniotiska tvillingar föddes v.32+6 . BILD ovan på Cristian och Erik på väg hem från Huddingesjukhus. efter 2 veckor.
Söta flickor Linda :)
cLAIR det jag kan säga Sverker EK som arbetar på Huddinge sjukhus . Han ÄR MYCKET KÄND ( LANDET) för sina oprationer för små bebisar i magen redan från v.18 - uppåt . Nu vet jag inte vad ni har för problem men kanske värt att träffa denna läkare med. kram