Monoamniotiska tvillingar
Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?
Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...
Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?
Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...
Linda när fick du din snitt tid ? Det kan jag tycka med denna graviditet att man får snitt tiden så sent jag var redan i vecka 29-30 tills jag fick tid .
LINDA hur går det , våra pojkar ska börja med smakportioner nästa månad. Konstigt när dem ser så små ut.
Hej på er! Jag är ny och har inte riktigt koll på forumet än, men har hittat den här tråden sedan tidigare. Jag väntar också monoamniotiska tvillingar och är nu i vecka 18. Jag går på ultraljud varannan vecka här i Kina där jag är i perioder, då min man jobbar här. Jag kommer dock att vilja ta kejsarsnittet i Sverige och åker hem i lagom tid tills dess.
Är ju precis som ni som skrivit i detta forum, upprymd och glad, men det finns ju alltid en oro som gnager och en massa tankar.
Jag blir så glad av att se bebisbilderna för er som det gått bra för, och känner sorg i de fall där det inte gått så bra.
Hoppas att vi kan hålla kontakten här på Familjeliv och fortsätta dela med oss av våra erfarenheter.
Stor kram till er alla, stora som små ;)
Hej!
Måste tyvärr meddela att vi förlorade våra tvillingar i vecka 17. Detta upptäcktes på RUL då läkaren inte hittade några hjärtslag.
Hoppas verkligen att det kommer att gå bra för er andra!!
Är det möjligtvis nån som har nån mail till claire? skulle vilja prata med henne då vi har gått igenom i stort sett samma sak.
Jag beklagar sorgen Söderflicka och jag har svårt att finna fler ord, kände mig bara så jätteledsen att höra vad som hänt både dig och Claire . Jag hoppas att ni får tag på varandra och kan finna stöd.
Stor kram!
Hemma från ul nummer 2 , tvillingarna rör sig bra och de är fina MEN de ligger i SAMMA hinnsäck , alltså finns ingen skiljevägg.
Täta ulkontroller blir de.
De kan sno in sig i varandras kroppsdelar och navelsträngarna.
Kan säga man lite orolig men jag kan inte påverka detta , är redan sjukskriven pga foglossningen och ska vila mkt pga av tvillinggraviditet.
Detta säger dem är en riskgraviditet.
Om de inte hitta ngn skiljevägg blir de kejsarsnitt vecka 32-33 ..........
för tre år sen fick jag mina pojkar.. dem föddes med snitt i vecka 31 då jag fick lever och hjärt påverkan lägger in en bild där dem bara var två timmar gammla..
Hej på er!
Vill bara säga att jag är gamla Claire01. Tog bort min sida efter det som hände. Men nu är jag tillbaka. Om det är någon som vill prata eller undrar över något. Jag önskar er alla en massa lycka. Vi mår bättre nu och försöker igen.
Kram