Monoamniotiska tvillingar
Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?
Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...
Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?
Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...
Jag känner till en enda som burit på tvillingar utan skiljevägg, och hon gick över tiden. Allt gick tydligen superbra, men hon gick nog på täta kontroller har jag för mig.
Nu har jag gjort stora eftersökningar, och jo hon gick nästan tiden ut. Absolut längre än v. 32, så säkert är det, men det kan förstås ha visat sig på vägen att det fanns en skiljevägg trots allt, men det var inget som jag hörde talas om i så fall.
Lycka till!
Jag har monoamniotiska tvillingar som föddes med planerat ks i v32. Idag är flickorna 4 1/2 år och mår hur bra som helst. Gick på kontroller varannan v efter v21. Jag fick kortisonsprutor nån vecka innan snittet. Flickorna vägde 1400
Hm... Hela mitt långa inlägg försvann.. Skriver om igen när jag har en dator istället för iphonen...