Monoamniotiska tvillingar
Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?
Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...
Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?
Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...
Beklagar sorgen Claire, sköt om er! Kram
Vi gjorde Kubtest för en vecka sedan och fick hög risk på trisomi 13
Nu försvann halva inlägget så jag fortsätter...
Hög risk på trisomi 13
Hej igen ;)
Nu försvann det igen, provar från datan istället och inte mobilen..
Jo hög risk på trisomi 13 & 18 1:123 så nu är vi osäkra om vi ska gå vidare med fostervattensprov eller inte, finns ju en risk med det oxå. Nu vill vi veta vad ni andra har för erfarenheter? Eller kanske bara vad ni tycker, skönt att ha andra att prata med, är ett svårt val att ta. Även om det är vi som måste ta det beslutet!!
Hej söderflickan det fick vi med på fosterdiagnostiken hög risk på trisomi 13 och 18 . Fick gå vidare med fostervatten prov .typ V.16 KOMMER INTE RIKTIG I HÅG . mEN VI TOG DEN SNABBA RESULTATET ( FINNS SNABBA 1 VECKA O GRUNLIGA 3 VECKOR . MEN läkaren sa att vi ska ta den snabba så tog provet tors- tisdag var resultate hemma med bra nyheter. Ingen risk med fostervattenprov vid tvillingar sa dem till mig att man gör den senare så det inte är samma risker . Det gjorde ont som en kraftig mens verk sedan kunnde inte åka hem fick vara kvar 1 tim efter provet . Jag är glad i dagens läge att jag valde att gå vidare och gjorde testet.
Tänker på er Claire, ta hand om varandra!
Tänker på er där hoppas allt ordnar sig !