• Claire01

Monoamniotiska tvillingar

Någon mer än jag som väntar eller har fått monoamniotiska tvillingar? Det vill säga tvillingar som delar fostersäck och inte har någon hinna emellan sig?

Behöver någon att prata och dela erfarenheter med...

• Svar på tråden Monoamniotiska tvillingar
  • söderflicka

Beklagar sorgen Claire, sköt om er! Kram

Vi gjorde Kubtest för en vecka sedan och fick hög risk på trisomi 13

• söderflicka

Nu försvann halva inlägget så jag fortsätter...
    Hög risk på trisomi 13

• söderflicka

Hej igen ;)

Nu försvann det igen, provar från datan istället och inte mobilen..

Jo hög risk på trisomi 13 & 18 1:123 så nu är vi osäkra om vi ska gå vidare med fostervattensprov eller inte, finns ju en risk med det oxå. Nu vill vi veta vad ni andra har för erfarenheter? Eller kanske bara vad ni tycker, skönt att ha andra att prata med, är ett svårt val att ta. Även om det är vi som måste ta det beslutet!!

• vinter32

Hej söderflickan det fick vi med på fosterdiagnostiken hög risk på trisomi 13 och 18 . Fick gå vidare med fostervatten prov .typ V.16 KOMMER INTE RIKTIG I HÅG . mEN VI TOG DEN SNABBA RESULTATET  ( FINNS SNABBA 1 VECKA O GRUNLIGA 3 VECKOR . MEN läkaren sa att vi ska ta den snabba så tog provet tors- tisdag var resultate hemma med bra nyheter. Ingen risk med fostervattenprov vid tvillingar sa dem till mig att man gör den senare så det inte är samma risker . Det gjorde ont som en kraftig mens verk sedan kunnde inte åka hem fick vara kvar 1 tim efter provet .  Jag är glad i dagens läge att jag valde att gå vidare och gjorde testet.

• 19Linda79

Jättefina killar du har vinter32 =)

Mina tjejer växer så det knakar o är redan 6 veckor på torsdag!
    Förra veckan blev dom helt utskrivna från sjukhuset o då vägde dom 2300g o 2350g o va 46 cm långa =)
    Moa till vänster o Maja till höger.
  • Annissen
    19Linda79 skrev 2012-01-24 17:29:27 följande:

Jättefina killar du har vinter32 =)

Mina tjejer växer så det knakar o är redan 6 veckor på torsdag!
    Förra veckan blev dom helt utskrivna från sjukhuset o då vägde dom 2300g o 2350g o va 46 cm långa =)
    Moa till vänster o Maja till höger.
    Guud va fina dina flickor är, Linda.. Så kul att se bilder och höra att allt gått bra =)
    Hitta mig bara på FB nu så blir det mkt smidigare ;)
  • 19Linda79
    Annissen skrev 2012-01-25 12:17:32 följande:
    Guud va fina dina flickor är, Linda.. Så kul att se bilder och höra att allt gått bra =)
    Hitta mig bara på FB nu så blir det mkt smidigare ;)
    Tack så mycket! Dom är supersöta såklart ;)
    Jag tror att det va dig jag skickade meddelande till på FB? Eller??
  • Annissen
    19Linda79 skrev 2012-01-25 17:42:52 följande:
    Tack så mycket! Dom är supersöta såklart ;)
    Jag tror att det va dig jag skickade meddelande till på FB? Eller??
    Jaa såå fina =)

NEJ det var inte jag.. =/
    Skriv in min mailadress, så ska dert ju inte komma upp ngn annan än mig.. Hmmm
    På profilbilden så håller jag upp en vit kaffemugg eller ngt... =) Försök igen!! =)
Svar på tråden Monoamniotiska tvillingar