• SilverEmma

Iphone-hjälp?

Jag kan uppdatera telefonen med den senaste programvaran. Men jag får beskedet:

"När du uppdaterar till iOS 5.0.1 raderas alla program och medier, inklusive inköp, från iTunes Store från Iphone. Du bevarar ditt innehåll genom att utföra den här uppdateringen på datorn som du använder till att synkronisera program, musik, videor och medier. Uppdatering på den här datorn kommer endast att bevara kontakter, kalendrar, sms och andra inställningar."

Men vadå? Om jag uppdaterar så rensas telefonen från alla appar och bilder? Varför?

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden Iphone-hjälp?
  • whitetrach86

Enligt min sambo som oxå är iphone så raderas allt men läggs tillbaka igen direkt efter. Så det är bara att gå vidare...

• SilverEmma
    whitetrach86 skrev 2011-11-20 20:21:50 följande:
    Enligt min sambo som oxå är iphone så raderas allt men läggs tillbaka igen direkt efter. Så det är bara att gå vidare...

Men åååh!! Jag vågar inte!!
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • OMWF
    SilverEmma skrev 2011-11-20 20:23:21 följande:
    Men åååh!! Jag vågar inte!!
    Jag uppdaterade min ipod touch och allt som var där innan var där efter uppdateringen. (den kraschade iof men det funkade när jag bytte dator)
    You're a wanker number nine!
  • Anna Svenssonliv

Jag vågar inte heller. Nöjer mig med att låta telefonen vara som den är.

• SilverEmma

Fler bud??

Någon som faktiskt har uppdaterat sin egen Ajfån och kan lova mig att allt skit är kvar efteråt trots detta meddelande? Jag dör om allt försvinner...på riktigt.  

• Den allsmäktige

Jag uppdaterade, inga appar fanns kvar. Men jag behövde inte betala för att få tillbaka dem.

• tompatiger

Allt försvann för mig, du får manuellt ladda ner apparna igen.

Se till att du sparar alla bilder före uppgradering då dessa försvinner oxå.

• SilverEmma

Meeeen....dämmit! Olika bud!

Om apparna försvinner, jag vet ju att jag kan ta hem dem igen utan kostnad. Men de appar som sparat data då? Typ spel som jag kommit en bit på, wordfeud där jag har spel igång, en viktminskningsapp som jag registrerat vikten i sedan april. Nollas allt?  

• tompatiger

Det som sparas i appen lokalt i iponen försvinner - men de flesta saker sparas i "molnet" för de olika apparna...

Seså... Uppgradera nu :)

Svar på tråden Iphone-hjälp?