• SilverEmma

Iphone-hjälp?

Jag kan uppdatera telefonen med den senaste programvaran. Men jag får beskedet:

"När du uppdaterar till iOS 5.0.1 raderas alla program och medier, inklusive inköp, från iTunes Store från Iphone. Du bevarar ditt innehåll genom att utföra den här uppdateringen på datorn som du använder till att synkronisera program, musik, videor och medier. Uppdatering på den här datorn kommer endast att bevara kontakter, kalendrar, sms och andra inställningar."

Men vadå? Om jag uppdaterar så rensas telefonen från alla appar och bilder? Varför?

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden Iphone-hjälp?
  • Mizzz

Man tar alltså två andra appar och drar samman, sen drar man snabbt in kiosken i den när man skapar det.

• SilverEmma

Ah! Ska testa det!

Nej musiken är väck, ska titta på det ikväll.

Skickar gratis?? Automatiskt?

• Lindis1974

Silver Emma : yes. Men så måste den personen oxå ha senaste uppdateringen. Kallas iMessage.

• SilverEmma
    Mizzz skrev 2011-11-21 17:17:25 följande:
    Man tar alltså två andra appar och drar samman, sen drar man snabbt in kiosken i den när man skapar det.

Har suttit i en halvtimme med detta nu...nej, jag har inget liv utöver min Ajfån...det GÅR inte! Jag får inte tag i kiosken snabbt nog!
    Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Lindis1974

Grodan. Ja. Eller iMessage :)

• Ulf Harrys Farsa

1. gör en säkerhetskopia i itunes
    2. dra dina låtar från iphonen till itunes (om dom nu inte finns där redan)
    3. gör en extra backup på bilderna (kopiera från telefonen till nån bra plats på din dator)
    4. kolla så att dina appar(program) finns i din itunes

Uppgradera OS

5. återställ säkerhetskopian
    6. synka appar
    7 dra över dina låtar från itunes till mobilen igen

Funkade bra för mig,
    Det kan hända att vissa spel etc tappar dina highscores och annat, men det är väl inte hela världen.

Lycka till

• SilverEmma

Ulf Harrys - Gjorde detta igår. Nej highscores och så kvittar, det jag var mest orolig för var min vikt-app. Jag har fyllt i vikten sedan april och har gått ner 38 kg. Den resan är jätteviktig för mig och jag hade blivit skitledsen om alla data i den försvann. Jag har vikten dokumenterad i en fil på datorn också, men inte på samma sätt.

• SilverEmma

Hmm...min mail funkar inte. Alla uppgifter är ifyllda precis som de var innan i "inställningar" men går jag in i mailmappen så står det "användarnamnet eller lösenordet är felaktigt".

• Mrs Kaffelatte
    Mizzz skrev 2011-11-21 17:17:25 följande:

Jaaaaa!!! Tack! Super irriterande med den där kiosken..
    Men nu är den i allafall dold..

tack!  
    Det går inte att förklara för dem som ingenting begriper...
  • Sandylol

Jag har uppdaterat min iPhone, och nu ska den tydligen uppdatera operatörsinställningar. Men det har gått hur lång tid som helst och verkar inte vilja funka. Någon som vet hur lång tid det kan ta?

Svar på tråden Iphone-hjälp?