• SilverEmma

Iphone-hjälp?

Jag kan uppdatera telefonen med den senaste programvaran. Men jag får beskedet:

"När du uppdaterar till iOS 5.0.1 raderas alla program och medier, inklusive inköp, från iTunes Store från Iphone. Du bevarar ditt innehåll genom att utföra den här uppdateringen på datorn som du använder till att synkronisera program, musik, videor och medier. Uppdatering på den här datorn kommer endast att bevara kontakter, kalendrar, sms och andra inställningar."

Men vadå? Om jag uppdaterar så rensas telefonen från alla appar och bilder? Varför?

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden Iphone-hjälp?
  • Den allsmäktige

Alla spelresultat, eller vad man nu ska kalla det, finns kvar.

• Lindreas

Jag synkroniserade förstås telefonen med iTunes först, sen uppdaterade jag. Sen var det ju bara att föra över allt igen. Inga data från apparna raderas, inga kontakter eller sms försvinner. Laddar du ner wordfeud igen till exempel så ligger alla pågående spel kvar.

• Flisan79
    SilverEmma skrev 2011-11-20 21:06:21 följande:
    Meeeen....dämmit! Olika bud!

Om apparna försvinner, jag vet ju att jag kan ta hem dem igen utan kostnad. Men de appar som sparat data då? Typ spel som jag kommit en bit på, wordfeud där jag har spel igång, en viktminskningsapp som jag registrerat vikten i sedan april. Nollas allt?  
    Har inte heller vågat av samma anledning.

Bytte från  3:an till 4:an nyss och resultaten (hi score listor osv) fanns ändå kvar när jag laddade ner apparna till nya telen. Så det i sig är jag inte rädd för längre. Nu handlar det mest om att jag inte orkar ladda om allt samt att jag är mitt i en ljudbok. 
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • SilverEmma

Jobbigt...faaaan! Funderar över natten och återkommer. 

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • GrodanHopp

Rubbet försvann! MEN!! Back upen finns ju!!:D då kom allt tillbaka!:) så se till att synka den innan du uppdaterar:)

• MorsningKorsning

Jag gjorde samma som Lindreas, då finns ju allt definitivt kvar Det blir ju som då man byter telefon, allt kvar!

• Tutilure

Jag tror att mitt iTunes säkerhetskopierar av sig självt. Den gör det just nu iaf,efter att jag tryckte på ladda ner programvara och tryckte på fortsätt efter att ha fått upp samma meddelande.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Tutilure
    SilverEmma skrev 2011-11-21 12:49:02 följande:
    Berätta gärna hur det gick när du är klar!
    Absolut!
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
Svar på tråden Iphone-hjälp?