• SilverEmma

Iphone-hjälp?

Jag kan uppdatera telefonen med den senaste programvaran. Men jag får beskedet:

"När du uppdaterar till iOS 5.0.1 raderas alla program och medier, inklusive inköp, från iTunes Store från Iphone. Du bevarar ditt innehåll genom att utföra den här uppdateringen på datorn som du använder till att synkronisera program, musik, videor och medier. Uppdatering på den här datorn kommer endast att bevara kontakter, kalendrar, sms och andra inställningar."

Men vadå? Om jag uppdaterar så rensas telefonen från alla appar och bilder? Varför?

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden Iphone-hjälp?
  • Tutilure

Ok, nu är allt klart och alla bilder och sms är kvar.
    Däremot försvann apparna och hela mitt musikbibliotek. Apparna spelar ingen större roll, kan väl vara bra att rensa lite men att musiken är borta är förjävligt!
    Det var uppåt 500 låtar som bara är borta.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Neliz9

Det är bara att göra en backup inifrån iTunes och sedan köpa uppgraderingen. Försvinner sakerna är det bara att lägga upp bakupen igen. Lätt som en plätt.

• Neliz9
    Neliz9 skrev 2011-11-21 13:40:05 följande:
    Det är bara att göra en backup inifrån iTunes och sedan köpa uppgraderingen. Försvinner sakerna är det bara att lägga upp bakupen igen. Lätt som en plätt.
    köra* skulle det stå.
  • Nutnut

Så länge du har gjort en säkerhetskopiering så är allt sweet. Jag var också nojig när jag uppdaterade men hade gjort en säkerhetskopia på datorn och fick tilbaka allt precis som det varit innan. :)

• Tutilure

Ja, jag är inte glad!
    Det var låtar som inte är inköpta via iTunes, de köpta låtarna är minsann kvar. Skrikandes
    Jag vet att jag har nästan hela biblioteket på min andra dator, men den fungerar inte just nu så jag måste försöka ta hjälp för att få igång den.
    Fattar inte varför iTunes inte säkerhetskopierade musikbiblioteket?

• Tutilure

Upptäckte nu att apparna ligger kvar i iTunes, men hur flyttar jag tillbaka dem till telefonen?
    Kan musiken ligga kvar någonstans också?

• Neliz9
    Tutilure skrev 2011-11-21 13:45:58 följande:
    Upptäckte nu att apparna ligger kvar i iTunes, men hur flyttar jag tillbaka dem till telefonen?
    Kan musiken ligga kvar någonstans också?
    Ja det är bara att synca din iPhone ikopplad till iTunes.
  • SilverEmma

Jag behöver lära mig iTunes ordentligt...fattar fan ingenting. Enda nackdelen med Iphone enligt mig.

• Neliz9
    SilverEmma skrev 2011-11-21 13:51:24 följande:
    Jag behöver lära mig iTunes ordentligt...fattar fan ingenting. Enda nackdelen med Iphone enligt mig.
    Ja iTunes är inte det lättaste programmet alltid. Men koppla in din telefon, sedan på vänster sidan där namnet för din telefon är högerklickar du så skall det stå något liknande med "ta en backup på din telefon" Sedan uppdaterar du din telefon till den nyaste versionen, och syncar den igen med din backup som du tog så finns allting kvar i din telefon.

Inte det lättaste att förklara via text hur man skall göra. Urkass på det. :S
Svar på tråden Iphone-hjälp?