• SilverEmma

Iphone-hjälp?

Jag kan uppdatera telefonen med den senaste programvaran. Men jag får beskedet:

"När du uppdaterar till iOS 5.0.1 raderas alla program och medier, inklusive inköp, från iTunes Store från Iphone. Du bevarar ditt innehåll genom att utföra den här uppdateringen på datorn som du använder till att synkronisera program, musik, videor och medier. Uppdatering på den här datorn kommer endast att bevara kontakter, kalendrar, sms och andra inställningar."

Men vadå? Om jag uppdaterar så rensas telefonen från alla appar och bilder? Varför?

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden Iphone-hjälp?
  • Lindreas
    SilverEmma skrev 2011-11-21 14:57:19 följande:
    *panikandas*
    Lugn och fin, det är heeeelt normalt!
  • arianne03

Använder du samma dator som när du backupar/syncar telefonen i vanliga fall? För det är så jag uppfattar varningsmeddelandet, att du måste använda samma dator som du gör ovanstående på för uppdateringen. Använder du en annan dator kommer appar etc att försvinna.

• SilverEmma

Använder alltid samma dator.

Allt klart, startar telefonen nu... 

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Neliz9
    SilverEmma skrev 2011-11-21 15:04:02 följande:
    Använder alltid samma dator.

Allt klart, startar telefonen nu... 
    oh, nice nice. Bara att lägga in bakupen som du gjort nu då. Och eventuellt synca in all musik igen. :)
  • SilverEmma

Återställer nu. Kunde välja att synka direkt från säkerhetskopian.

• Mizzz

Låter som ni försöker synca med hjälp av dator fast ni ställt in att ni synkar med iCloud?

Gå in på inställningar - allmänt - programmuppdatering på telefonen istället.

• SilverEmma

Vad är iCloud? Får frågan nu om jag vill använda det eller inte...

• SilverEmma

Ok...har kvar bilder (förutom mapparna jag gjort innan), kontakter och sms. Alla mina appar och musiken är väck. Vad gör jag. Synkar?

• Neliz9
    SilverEmma skrev 2011-11-21 15:28:15 följande:
    Ok...har kvar bilder (förutom mapparna jag gjort innan), kontakter och sms. Alla mina appar och musiken är väck. Vad gör jag. Synkar?
    Jajjamensan, nu syncar de dem :)
Svar på tråden Iphone-hjälp?