• SilverEmma

Iphone-hjälp?

Jag kan uppdatera telefonen med den senaste programvaran. Men jag får beskedet:

"När du uppdaterar till iOS 5.0.1 raderas alla program och medier, inklusive inköp, från iTunes Store från Iphone. Du bevarar ditt innehåll genom att utföra den här uppdateringen på datorn som du använder till att synkronisera program, musik, videor och medier. Uppdatering på den här datorn kommer endast att bevara kontakter, kalendrar, sms och andra inställningar."

Men vadå? Om jag uppdaterar så rensas telefonen från alla appar och bilder? Varför?

Fanny och Elliot...mina tjejer!
  • Svar på tråden Iphone-hjälp?
  • Mizzz

SilverEmma: troligtvis ställde du in det när du istallera ios5. Finns inställningar under inställningar, iCloud.

• SilverEmma

Apparna är baaaaack! Precis som de var innan! *pustar ut*

Hur får jag tillbaka musiken då? Inte ens mina inköp är kvar...   

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • SilverEmma

Dock ligger apparna huller om buller på typ 10 sidor...så jag vet vad jag har att göra ikväll.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Neliz9
    SilverEmma skrev 2011-11-21 15:52:29 följande:

Apparna är baaaaack! Precis som de var innan! *pustar ut*

Hur får jag tillbaka musiken då? Inte ens mina inköp är kvar...   

Kanon :)
    De skall ligga kvar i iTunes precis som apparna gjorde, att du får synka in dem med. :)
  • Lindis1974

Synca, uppdatera , KLART! :)
    Alla min appar och allt låg kvar som innan.

• SilverEmma

Äntligen klar...nu ligger apparna som jag vill ha dem igen! Är inte helt nöjd med uppdateringen, men det vänjer man sig väl vid. Där ligger två nya ikoner. Påminnelser och tidningskiosk. Kiosken är bara i vägen och man kan inte ens lägga den i en mapp! Vet inte var jag ska göra av den.

• Lindis1974

Vad är du missnöjd med ?
    Du vet att du nu skickar gratis sms och mms till alla med iPhone va? I vanliga SMS ikonen.

• Tutilure
    SilverEmma skrev 2011-11-21 17:05:25 följande:
    Äntligen klar...nu ligger apparna som jag vill ha dem igen! Är inte helt nöjd med uppdateringen, men det vänjer man sig väl vid. Där ligger två nya ikoner. Påminnelser och tidningskiosk. Kiosken är bara i vägen och man kan inte ens lägga den i en mapp! Vet inte var jag ska göra av den.
    Har du fått tillbaka musiken också?
    Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Mizzz

Ang kiosken så kan man lägga den i en mapp om man är snabb och drar in den när man skapar en ny mapp. Svårt att förklara hur, man får prova :/ en bugg :P

Svar på tråden Iphone-hjälp?