• Poison82

Augustibebis 2012

Hej!
    Får jag vara med. Plussade idag. Eller egentligen igår men igår tog jag med stickor och resultatet var så sjukt svagt så jag våga ej tro på det. Efter 4 lika svaga test körde jag ner till apoteket och köpte clearblue med veckoindikator och där står klart och tydligt GRAVID så nu vågar jag tro på det :) .
    Jag och min sambo har en son sen tidigare, vi var typ inte ihop ens när jag blev gravid med sonen. Idag har vi nyss flyttat till hus och har häcken full :) . Ja tog ut min hormonspiral den 8 november, jag fick mens den 11 november och nu är jag alltså gravid, inte riktigt vad vi räknade med men jag är lycklig (sambon är med glad men han är också lite nojjig över allt som han vill hinna med).
    Om allt går vägen så kommer det en bebis runt 18 augusti enligt fl uträkning

• Poison82
    fru Elle skrev 2011-12-13 13:21:14 följande:

Välkomna hit Gummsan85 och Poison82!!

Tycker jag ser gravida och små bebisar överallt, men det är kanske så att man är extra mottaglig att se det när man är gravid.

Sist jag gick gravid så tänkte jag också på det men efter graviditeten så försvann det lite. Nu kommer jag säkert snart börja se det igen :)
  • Poison82
    SälenCia skrev 2011-12-13 14:34:18 följande:
    Som förstföderska tycker jag att jag ser bäbisar överallt.

Ni som har varit gravid tidigare undrar jag om ni har tips på hur man kan slippa oroa sig för missfall. Jag är under 30 år och mår bra, men oroar mig ändå! Hur stor är risken att man får missfall första graviditeten? Någon som vet?
    Har inga sånna tips, jag är lika rädd denna gången som förra gången. Förra gången hade jag en massa blödningar också genom halva graviditeten så det gjorde ju inte oron mindre direkt.  Får se om jag kan slippa sånt denna gången
  • Poison82

BF lista, jag börjar här så får ni andra kopiera och lägga in er. Tänk på att lägga in er i datumföljd så blir det lättare att följa :) ..

Poison82  BF  18/8 2012  Andra barnet

• Poison82

Lacey : :( Usch och fy vad tråkigt. Men ska du inte åka in dit för att se om det verkligen är missfall?  Jag blödde från vecka 5 till vecka 20 typ mer eller mindre varje dag men där kom en lite frisk bebis i vecka 37

• Poison82
    Lacey skrev 2011-12-14 18:43:57 följande:
    Jag måste väl åka in antar jag, och så klart hoppas jag ju, men blödigt hela dagen så ser illa ut.
    Får bli imorgon, helt utmattad nu. Så ledsen.

Poison82: hur var dina blödningar, för jag blöder precis som jag har mens
    Det var olika, ibland var där bara brunt, ibland svagt rosa och ibland rött. Jag hade väldigt känsliga slemhinnor.  Förstår att du måste ställa in dig på det värsta men ville ge dig lite hopp också. Jag var livrädd sist och helt säker på att ett missfall skulle ske
  • Poison82
    Lacey skrev 2011-12-14 20:42:06 följande:
    Jag åker in till gynakuten på Södersjukhuset imorgonbitti. Helt utmattad och ledsen nu, blöder inte lika mycket nu.
    Men var ju tydlig mensblödning förut idag, så jag antar det är helt kört.
    Håller alla tummar för att blödningen inte betyder missfall.
  • Poison82
    Novalina skrev 2011-12-15 03:24:05 följande:
    Oj, skrev visst i sidfoten i det förra inlägget! Tungan ute Börjar väl bli lite trött...

Varför är det mer risker med snitt eg.?... Jag tycker att det verkar mer riskabelt att föda vaginalt faktiskt.

För själv återhämtade jag mej jättefort efter snittet, det läkte fint och snabbt. Jag började träna som vanligt 6 v efteråt redan t.o.m. Trodde jag inte att jag skulle kunna då jag va nysnittad precis, för då va jag ju lite mör! Skrattande
    Där är fler risker med ett nitt men alla får ju inte samma. Jag återhämta mig också jättefort efter snitt och det läkte ihop så himla fint att det nu 2 år efteråt knappt ens syns att jag blivit snittad. MEN, jag vill ALDRIG mer vara med om ett snitt. Iaf inte ett där jag måste vara sövande. Det var hemsk upplevelse när varken sambo eller barnmorskan fick vara kvar i rummet för att jag skulle sövas, jag började gråta och läkaren bara satte en mask över mitt huvud, spruta in medlet och sa godnatt.  Vakna upp sen i ett rum med en totalt främmande människa som sitter på en stol en bit ifrån, komma på att oj, jag har visst blivit mamma.... Sen när jag äntligen får se min son så känner jag ingenting.
    Jag hoppas verkligen på att få föda normalt nästa gång
Svar på tråden Augustibebis 2012