• Poison82

Augustibebis 2012

Augustimamman skrev 2011-12-17 10:27:36 följande:
    Såhär säger Livsmedelsverket om julbord... www.slv.se/sv/Fragor--svar/Frago r-och-svar/Mat-vid-graviditet/Kan-jag-ata-julbord- nar-jag-ar-gravid/
    Jo, jag vet. Men jag undrade om någon visste i klartext vad man skulle låta bli. Där är så mycket om och men på den sidan
  • Poison82
    Naimisen skrev 2011-12-17 09:32:11 följande:
    Poison- Vad ja vet så är de laxen, kan inte helt säkert säga de. Men jag har för mig att om den varit djupfryst i 3 dygn ska man kunna äta den, någon som vet?
    Och de går att köpa sådan som inte är vakumförpackad, men ja skulle nog frysa den innan ändå.
    Röror har jag också hört man ska undvika, av vilken anledning kommer jag inte ihåg.
    Vi kommer inte fira julen hemma utan borta och jag vet att det blir vakuumförpackad lax från ICA och jag har ingen chans att frysa den. Visst, jag kunde väl köpt hem egen och fryst men men. Jag får gråta en skvätt över den missade laxen och äta dubbelt så mycket nästa år
  • Poison82
    strongenough skrev 2011-12-17 11:09:09 följande:
    Hejsan! Jag hänger på er. Jag har BF 5 Augusti.

Är det någon mer än jag som mår RIKTIGT dåligt? Jag är så yr att jag knappt kan stå upp och skakar. Vill kräkas dygnet runt. Minns illamåendet sen sonen men inte att jag hade sådan yrsel! Ska man kontakta vården eller bara stå ut?
    Jepp, jag mår också dåligt. jag är på 4+6 och har typ mått dåligt sen innan BIM och det har ej gått över. Spytt sens 4+4. Utöver illamående och spyor så har jag med yrsel (inte konstigt när jag ej får behålla mat) och huvuvärk
  • Poison82
    AnnaSv skrev 2011-12-17 12:13:18 följande:
    Poison.. Vill du inte ha några om och men Och vara på den absoluta säkra sidan så undvik all lax, strömming, kalla röror, ostar (opastöriserade), mögelost (tub går bra), kittost, syltor, Patéer, kött som ej hettats upp (torkat, kallrökt, gravad) hmm det var nog allt..
    Tack =) , det var sånhär klartext jag menade :)
  • Poison82
    Augustimamman skrev 2011-12-17 12:17:25 följande:
    Tycker iofs inte det blir mer klartext än så? Tycker det står precis vad som ska undvikas. 
    Det var ju skönt att du kan tyda det och inte är lika trög som en annan :)
  • Poison82

hejåhå: Lite roligt ju :) . Påminner om min förra graviditet. Då hade min pojkvän (eller vad man ska kalla det då vi knappt ens var ihop, vi hade börjat dejta typ) fyllt år på måndagen och detta var på torsdagen. Jag körde till babyproffsen och handla bodies och slog in i paket ihop med en napp som jag sen gav honom. han packa upp det och såg först inte nappen utan bara bodysarna och sa typ "T-shirtar" . nej, det är inte t-shirtar sa jag så lyfte han på kläderna och då föll nappen ner. Förstår du nu fråga jag då :)

• Poison82
    Stövelkatten skrev 2011-12-17 17:57:02 följande:
    Gött att höra, pisan! :) Jag drömde jättehemsk mardröm igen om missfall. Jag vill inte tänka på det... Förresten; jag här inte stor bebismage, jag är bara fet! Gått upp 6kg redan. Så jäkla knäckande.:(
    Är också fet så vi kan ta varandra i hand. Medans alla andra tog gravidfoto vecka för vecka så tog jag inte en enda bild före vecka 20 för innan dess syntes bara min vanliga pluffsiga tradiga mage. Tar tag i det efter detta barnet. För det blir de sista
Svar på tråden Augustibebis 2012