• Poison82

Augustibebis 2012

Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-15 20:43:15 följande:
    Hej tjejer! Just när jag i stort sett har slutat oroa mig för missfall (har istället haft en liten noja på ofostrig graviditet - något jag aldrig hört talas om förut) börjar jag blöda ikväll. Rejält. Det lät som att jag kissade när jag satt på toaletten! Men det är rent blod som kommer, inget slem eller så. Jag har inte heller ont. Svårt att veta hur jag ska tolka det... Jag vet att det bara är till att avvakta, men just nu är jag bortom oro igen...
    Kan du inte åka in och få det kollat?? Ovisshet är ju sjukt jobbigt
  • Poison82
    NiniMe skrev 2011-12-16 08:34:33 följande:
    HEJ.. Jag hinner inte med allt ni skriver här Mitt jobbigaste lilla symptom är nu att jag flåsar som en brunstig hingst så fort jag går upp för trappen eller när jag cyklar hem eller till jobb, känns som jag sprungit ett maraton.....
    Ligamenten gör fortfarande ganska ont från och till, nyser jag så känns det som att livmodern exploderar... Iiihh.... Jag har berättat för dom flesta att jag är gravid nu.. Känns bra att dom vet på jobb eftersom vi har det ganska tungt på vår avdeldning.... 
    Jo, man ska ju vara försiktigt med att lyfta för tungt. Jag har bara berättat för en på jobbet än men hon är lageransvarig så det är hon som ger oss pallarna med varor så kändes bäst att hon fick veta. Så jag slipper lyfta de tyngsta :)
  • Poison82

jag har inte så höga krav. Mitt högsta är väl att här ska vara snyggt och städat när folk kommer. Men bakning har aldrig varit min grej. Sonen fyller 2 snart och jag har diregerat ut uppgifter så svärmor för göra smörgåstårta. Sen kanske jag bakar en vanlig gräddtårta själv samt beställer en med foto på.

• Poison82
    Stövelkatten skrev 2011-12-16 10:50:08 följande:
    Hehe, JA! Däremot så kallas det något i mitt fall; ADHD med Duktig Flicka Komplex Flört. Allt är kaos i huvudet, men ändå lägger man mer press på sig och SKA göra bäst, annars är det inget värt. Mycket vanligt. (sprunget ur dålig självkänsla)

Min högre chef gav mig en kram idag och gratulerade, hon blev rätt paff när hon hörde vilken vecka jag är i. :S
    Nu är det ju nästan pinsamt om det inte är två, eftersom det då betyder att jag bara är väldigt FET! :D

Har en magbild från igår, ni som har fler barn får gärna ge era åsikter...

Drömde för övrigt i natt att jag kände två små kryp sparka i magen. Kanske skulle behöva skingra tankarna lite...

var ser man bilden då? :)
    Vilken vecka är du i? Har du redan börjat märka att magen växer?
  • Poison82
    Stövelkatten skrev 2011-12-16 11:32:47 följande:
    I mitt galleri under "magen" finns bilder från plusset fram tills nu. Man ser rätt bra hur magen blir större. :) Är 7+1 idag.
    Ja, oj. Är du väldigt smal i valiga fall eftersom det syns så?
    Jag har en son som blir 2 nu snart och jag är förvisso bara ¨på 4+5 men här märks ingenting på magen.
    Min syster däremot blev smällfet på en gång så vi trodde hon vänta trillingar minst :) . Men ut kom EN flicka på 5.6 kilo.  Hon hade dock väldigt tätt mellan sina barn och det har ju inte du. Kanske tvillingar men tycker inte att magformen kan berätta det för man kan bli stor ändå. Vill du ha tvillingar? Själv ingår det i min stora skräck. Både jag och sambon har det i släkten och ingen av våra syskon eller föräldrar har fått det så hoppas vi med slipper
  • Poison82
    Stövelkatten skrev 2011-12-16 11:50:07 följande:
    Haha, det är MIN stora skräck; en jättebebis! Men jag vill ha varenda unge jag får, stor eller lite, en eller fler. Men klart det skulle vara speciellt med tvillingar. Så jättesmal är jag inte, vägde runt 61kg till mina 167cm, innan.
    Kanske därför jag inte ser något då som ligger på närmare 80 kilo till mina 163 cm.... Tar tag i det efter graviditet ;) .
  • Poison82
    Novalina skrev 2011-12-16 14:04:03 följande:
    Efter en sån upplevelse förstår jag verkligen att du vill föda vanligt. Jobbigt... Skäms

Jag fick va vaken under hela snittet. Va en väldigt obehaglig upplevelse att vara bedövad så jag kände mej förlamad från bröstkorgen och ner. Jag darrade som ett asplöv, hackade tänder och frös.

Sen fick jag ligga under en särskild värmefilt som de sprutade in varm luft under på nåt vis genom ett rör.

Jag är dock tacksam att min son togs ut, för han låg i sk vidöppen hjässbjudning (tror jag det hette), vilket innebar att hans ansikte låg uppåt ist. för neråt, så han hade spetsigt huvud då han kom ut, såg ut som en liten tomte.
    Lär få gå på lite extrakontroller och sånt. jag tar hellere ett planerat snitt. Så jag kan få vara vaken liksom.
  • Poison82
    Jollijanna81 skrev 2011-12-16 15:44:06 följande:
    Ja när ska man berätta? Antar att man ska känna efter hur man själv vill. det blir ju lite svårt att smussla så här i jultider. Hela släkten är med och jag rbukar inte "spotta i glaset" diekt... Svårt och lite jobbigt, allt är ju så nytt för mig och min sambo att vi knappt fattar själva. Testade positivt i tisdags och är nu i vecka 5.
    Några få vet, mest vänner väldigt långt ifrån som inte kan sprida ryktet. Sen e de ju sambon såklart, en kollega och min syster som vet. Jag ska berätta för mina föräldrar nästa fredag tänkte jag. Sen tror jag resten dröjer tills magiska vecka 13
  • Poison82
    oxle bo skrev 2011-12-16 21:20:03 följande:
    beklagar ni som fått MF finner inga ord,  så hemskt.. åk in nu, dom kan inte neka er när ni är där.
    fick MF i v7 och åkte in (jobbade mite mot)

själv har jag bruna flytningar till o från, ska försöka boka en tid tunt nyår, så man ser att den lever..

har ni fått något sug tjejer..
    jag älskar apelsiner o äpplen!!!
    kan inte äta godis o popcorn,åt det dagligen förut  :-O
    Pingvinstänger med mint och salta pinnar
  • Poison82

Någon som med klartext vill berätta för mig vad jag ska unvika på julbordet? Om jag fattat rätt så får jag låta bli laxen då den är vakuumförpackad :( . Som ju råkar va min favorit

Svar på tråden Augustibebis 2012