• Poison82

Augustibebis 2012

AnnaSv skrev 2011-12-18 20:30:51 följande:
    Så länge du inte har ont och eller blöder så tror jag inte de behöver vara orolig!
    Jag kontaktade MVC 4 dagar efter jag plussade med det digitala. Vilket är 2,5 vecka sen nu. Fick dagen efter komma på hälso och KUB samtal. Ska på inskrivning imorgon och gick in i vecka 8 idag.
    Oj vad olika det är. Ringde mitt mvc i onsdags och fick en tid för hälsasamtal den 29/12 (vecka 7) och sen inskrivning sista januari
  • Poison82

Gud vad ni skriver. Någon spekulerar kön, själv hade jag innan jag blev gravid en bestämd känsla att det blir en pojke till Nu är jag gravid och börjar känna att kanske är det trots allt en flicka. Förra gången ville jag verkligen ha en pojke men trodde att det var en flicka :) . Så vi får la se, denna gången kvittar det. Blir det en pojke så är det underbart för jag tror sonen får roligast med en lillebror plus att allt kan återanvändas :) . Blir det en tös så e de kul för man får en av varje och kan äntligen shopp klänningar.
    Namn är nemas problemas, bestämt sen länge. En tös och hon ska heta Isabell (Emma Isabell) och en pojke så blir det Axel (Hans Axel) . Fast när det gäller pojknamnet så är sambon inte med på noterna :P

Arba: Förstår du vill berätta men välj inte julafton, bara för att din svägerska är en grinig bitch så behöver inte du sjunka till nivån att va elak. Berätta innan om du tror det kommer bli så konstigt annars.

Sitter och väntar telesamtal från bm, mår sjukt illa och kräks jätteofta så jag känner att det inte vore en jättebra idé att jobba (jobbar i butik). Lite illa om jag spyr på kunderna. Fast kan man bli sjukskriven som gravid?? Det är ju ingen sjukdom men va fan, jag kan ju inte jobba. Nåväl, vi får se vad som sägs.

• Poison82
    Novalina skrev 2011-12-19 14:50:03 följande:
    Tycker du verkligen att det är att sjunka till låg nivå genom att berätta om graviditeten på julafton?... Det har jag svårt att förstå.

Jag kan inte ansvara för hur hon tar det eg.
    Du fråga efter folks åsikter och det är min åsikt. Och alla andra har svarat dig samma sak, VÄNTA. Men du gör såklart som du vill
  • Poison82
    Novalina skrev 2011-12-19 17:07:01 följande:
    Jag förstår inte riktigt hur du resonerar faktiskt om jag ska va ärlig?... Jag har som sagt empati och förståelse, men eftersom graviditeten ju är så uppenbar, så är det ju nästan skrattretande löjligt att inte berätta det liksom...
    Fast när du först ställde frågan så framkom inte den infon ju. Jag står fast vid mitt råd, berätta tidigare. Jag förstår bara inte varför du frågar oss när du redan ändå har bestämt dig för att du kommer berätta det eftersom det är så uppenbart. Varför försöka övertala oss att du gör rätt?
  • Poison82
    Novalina skrev 2011-12-19 17:57:28 följande:
    Jo, jag tror att jag allt skrev det i min fråga...

Jag försöker inte "övertala" er att jag gör rätt, och iaf minst en till i tråden förstod mitt resonemang och tyckte det va rätt att berätta... Så alla tycker uppenbarligen inte samma.
    En av tio men dit beslut var ju tagit. Var gång någon avrått dig har du kommenterat med en anledning till varför du ska strunta i hennes känslor, därav får jag uppfattningen om att du försöker övertala alla andra om att du gör rätt. Innerst inne vet du att det är okänsligt och dumt annars hade du inte ifrågasatt det.
    Men men, slutdiskuterat om detta för mig nu, känns inte lönt att lägga energi på att råda i denna fråga mera
  • Poison82
    TantLjusgrön skrev 2011-12-19 18:39:16 följande:
    Vi har också varit på VUL nu och fick se ett litet hjärta picka! Oj så häftigt men väldigt svårt att förstå. Efter 1,5 års kamp med två missfall vågar jag nästan inte tro att det är sant.

Jag vet hur jobbigt det kan vara att höra alla runt omkring som blir gravida hela tiden, men samtidigt kan man inte skydda människor från verkligheten. Man kan dock tänka på hur man uttrycker sig för att inte såra någon i onödan.

Jag har berättat nu för alla, lite tidigt kanske 7+2 men när man sett ett hjärta är det ändå 90% chans att allt kommer gå vägen. Jag funderade först också på att göra något roligt av det i jul men kunde inte hålla mig längre :)

Är det 90% chans efter man sett hjärtat?? För isf ska jag se till att få ett VUL i vecka 8 definitivt.
  • Poison82
    finski skrev 2011-12-20 21:59:31 följande:
    Hej tjejer! Hoppar gärna in här i er tråd.

Har precis genomgått min första IVF och lyckades plussa. Enl. FL är jag i v. 3+5.
    Beräknad till 29 Augusti.
    Detta är min första graviditet så klart är jag oxå nojig över missfall och minsta hugg eller konstiga känsla i magen gör mig livrädd.
    Hej och välkommen.
    Vad skönt att du plussa så direkt Har ni försökt länge? Själv är jag inne i andra graviditeten men jag lovar dig att nojjan är minst lika hög :)
Svar på tråden Augustibebis 2012