• Poison82

Augustibebis 2012

anneh skrev 2011-12-15 08:50:38 följande:
    Arba: jag har haft en ofostrig graviditet. Massor av symtom, ömma större bröst, illamående. Fina plus på stickorna. Men hade en konstig känsla som gnagde mig i bakhuvet, så jag tjatade till mig ett vul. Där fanns moderkaka, fostersäck, men inget foster. Så allt löpte på som en vanlig graviditet, men fostret glömdes visst bort. Så ja man kan ha många symtom..
    Oj, hur kan sånt ske?? :/ 
  • Poison82
    Gulli skrev 2011-12-15 08:59:58 följande:
    Är det någon annan mer än jag som inte har ett enda symptom?
    Man vill ju ha som nåt kvitto...
    (vecka 5) (4+1)
    Var glad att du slipper säger jag ;) .
    Kvittot är väl ditt positiva resultat :)
  • Poison82
    anneh skrev 2011-12-15 08:59:27 följande:
    Poison: jadu, säg det!
    Tur att jag fick vultid nästa vecka, så man får se om det är nåt därinne.

Om inte jag haft den där känslan hade det inte upptäckts förän på rul, hade inga blödningar osv..
    Helknasigt ju. Gav dom ingen förklaring då till hur tusan sånt kunde hända?
  • Poison82
    anneh skrev 2011-12-15 09:17:14 följande:
    Poison: nej dom sa bara att det är rätt vanligt, och händer då och då. Men konstigt är det!
    Vanligt?? Jag har då aldrig hört talas om det. Hur kände du det på dig då?
  • Poison82
    Sandrina skrev 2011-12-15 09:37:16 följande:
    Jag förstår inte hur du orkar!!! Eller ni andra mammor som redan har barn.

Själv orkar jag knappt med mig själv, haha! Försöker mest överleva dagen så jag får gå hem och sova någon gång!

Får man någon slags övernaturlig kraft som mamma bär man fått barn? :)

Beundrar er verkligen!!
    :) . Jag undrar faktiskt vad jag gett mig in i. Nu har jag haft turen att min son sover väldigt bra och hela nätterna så min skräck är att nästa INTE ska göra det. För jag fungerar inte utan sömn, jag är ingen bra mamma om jag ej fått sova. Och tyvärr är sambon väldigt dålig hjälp på den punkten
  • Poison82
    Lacey skrev 2011-12-15 13:27:46 följande:
    Nu sitter jag på Södersjukhuset, Med 95% ett tidigt missfall. Lämnat blodprov nu för att kolla värdet och ska kolla om en vecka igen..
    :( . Inget ultraljud??
  • Poison82
    Lacey skrev 2011-12-15 16:08:04 följande:
    Jo, vaginalt ultraljud. Inget syntes.
    Ååååå, jag är verkligen så ledsen för din skull :( . Usch, sånt får ju verkligen inte hända :(
  • Poison82
    SälenCia skrev 2011-12-15 19:57:04 följande:
    Allvarligt. Behöver man gravidförsäkring? Känns som att det mesta borde täckas av hemförsäkringen. Någon som vet?
    Om allt går bra så behöver du ingen :) .
    Men jag som sist drabbades av akut kejsarsnitt kunde ingen ersättning för fula ärr söka eftersom jag hade gratisförsäkringen. Det är om komplikationer skulle ske som den högre försäkringen behövs. JAg tycker den är värd sina typ 700:- i engångssumma (länsförsäkringar)
  • Poison82
    Augustimamman skrev 2011-12-15 21:38:59 följande:
    En tanke slog mig precis som jag inte funderat över innan...

Känner mig så orolig. Orolig för missfall och orolig över att bebisen inte är frisk. Så tänkte jag att man kommer oroa sig hela graviditeten över detta. ....och sen kommer man väl börja oroa sig över sitt barn och dess framtid när man väl står där med sin nyfödde.

Alltså; Det är NU man aldrig kommer sluta att oroa sig!! Obestämd

Jobbigt läge att verkligen inse det... 
    Ens barn är ens glädje men också ens oro. Och det börjar i magen och slutar ... ALDRIG....  Så är livet helt enkelt. jag nojjar också över missfall. Har aldrig hört talas om ofostrigt förr men nu när jag läst om det här så börjar jag fan nojja över det också. Tycker det är dumt att man inte kör rutinultraljud förrän vecka 18. Dom gjorde göra det i vecka 13 då det ska vara "säkrare" att berätta för folk för missfallsrisken avtar så pass mycket. Kul att berätta liksom och sen 5 veckor senare vid rUL så är fostret dött sedan länge.
    Jag vet, man ska inte tänka så men kan ej låta bli
Svar på tråden Augustibebis 2012