Augustibebis 2012
Hej, jag har följt denhär tråden ett tag nu men aldrig skrivit tidigare. Är idag 13+0 BF 23.8, det är vårt första barn men min andra graviditet, fick ett missfall i somras i v.7. Vi har inte berättat för släkten ännu vi gör kanske det i slutet av februari eller början av mars. Men jag berättade åt min chef i tisdags och min närmaste kollega vet också. Jag är 27 år och min man fyller 30 i vår och vi bor i Finland.
Jag fick brun flytning i söndags, sedan på måndag förmiddag började det rinna klarrött blod. Jag trodde förståss det värsta såg själv ingen annan förklarning och jag fick en akuttid till UL. Det visade sig att allt var ok pyret lever än. För mig var det moderkakan som ligger lågt ner och hon sa att om det börjar blöda på nytt så kan jag försöka vänta och se om det slutar men om jag får smärta i magen samtidigt så ska jag genast ta kontakt.
Vi har alltså inte ens berättat för föräldrarna och syskon, utan det är dem vi ska berätta för i slutet av februari/början på mars. Övriga släktingar kusiner och sånt får väl veta det sedan om de träffar oss och det syns (alltså kanske i sommar eller så märker de det sedan då barnet är född). Vi bor i österbotten.

Men jag tycker ändå det är lite "skönt" med illamåendet då jag har bruna blödningar, det känns tryggt så jag hoppas att det inte försvinner helt ännu. Vill inte ha "spökveckor" (jag har ju varit på 3 UL redan så jag vet ju att det är någon där, men jag vill ju att pyret ska fortsätta att vara där ett bra tag ännu).