Grattis till alla som fått sina små!
37+3 idag (har alltså beräknat 23.8) Jag har länge trott att lillen kommer före 23:e eftersom både min mamma och min syster har fått sin första ca. en vecka före bf. Och på RUL sa de att han var lite större så han motsvarade 19.8. Men jag har ändå tänkt att jag måste "behålla lugnet" och inte börja vänta honom allt för tidigt, det blir bara jobbigt då det kan ju faktiskt dra ut ända till september. MEN, jag var på kontroll i torsdags, han har tydligen växt bra uppskattad vikt var 3550 g motsvarade bf 10.8, han var väldigt lågt ner så hon kunde knappt mäta storleken på hans huvud. Det var bara 1 cm kvar av tappen och jag var 2 cm öppen (jag trodde hela tappen måste försvinna innan man börjar öppnas). Hon tyckte att han var så pass stor (och jag är liten) så ifall det inte kommer igång av sig själv före så fick jag en tid till 14.8 för en till kontroll, och möjligtvis att det blir igångsättning då. Så nu har jag väntat som en tok i helgen (och storstädat och promenerat), eftersom jag gärna hade velat att det satt igång sålänge min man var hemma. Men ingen bebis än, lite av slemproppen tror jag däremot att har kommit, men inget med blod i.
Nu har min man farit tillbaks på jobb, han kommer antagligen hem först på torsdag kväll, han skulle dock försöka komma hem tidigare om han har möjlighet och istället jobba lite hemifrån. Och han kommer självklart hem ifall förlossningen börjar, men det tar ca. 4 timmar för honom att komma till BB så isåfall måste jag ha svärfar att köra mig till förlossningen.