• Xericax

Augustibebis 2012

Har varit ledig idag, var till läkaren och allt såg bra ut, hon lyssnade även på hjärtljud. Alltid skönt att höra hjärtljud, men speciellt nu då blödningarna äntligen har slutat (för denhär gången, hoppas jag inte behöver ha fler). Jag hade visserligen lite socker i urinen men jag gissar att det beror på limsan och tårtan från helgen. Men de ville ändå att jag skulle kolla upp det på nytt nästa vecka. (Hade inget förhöjt sockervärde i blodet).

Var också på lite shopping, jag kan ännu ha mina vanliga kläder men jag ville kolla lite vad det finns för utbud i vår stad ifall magen plötsligt skulle börja växa snabbt. Köpte ett par byxor och två tröjor. Kunde inte låta bli att titta lite på babykläder och babysaker också, men vi väntar nog till våren/sommaren innan vi börjar köpa något.

Här i Finland har vi RUL i v.20-24 för att de ska kunna se om det finns något hjärtfel, ifall något fel skulle upptäckas kan det isåfall innebära att de planerar in så att man far till någon av de större sjukhusen i landet för förlossning. Jag har fått en tid 5.4 är då i v.20 men jag ska ändra den tiden så att min man också kan komma med, så det blir antagligen följande vecka.

• Xericax
    Stövelkatten skrev 2012-02-28 17:36:12 följande:
    Hihi, Limsan! :) På Savo säger vi limpsa. Blev lite glad av att läsa det.

Just ja, läsk! läsk säger ni ju i Sverige, varför kommer jag aldrig ihåg det Glad
  • Xericax

Nu har jag ändrat min RUL tid, så nu har jag tid fredagen den 13:e (april) Förvånad lite skrockfull är man ju nog, men jag ville ju ha på en fredag så att min man också kan komma med, och det kändes inte som en vettig orsak till att skjuta på det ännu en vecka till 20.4, så det fick bli 13.4 resultatet blir nog detsamma ändå Drömmer

• Xericax

Gravida kvinnor borde inte få handla mat själva, åtminstone inte jag! Flört Dyrt blev det, och inte vet jag riktigt vad jag har handlat heller. Fick för mig att jag skulle baka brownies, så jag köpte choklad, några brownies har det inte blivit istället sitter jag och mumsar på chokladen. Kan väl säga som så, mitt illamående tycks ha gått över och nu lär det inte ta länge innan jag får användning av mammabyxorna jag köpte. Jag tycks vara bottenlös just nu, visst jag äter hälsosamma saker också, gjorde en stor sallad och åt upp hela och frukt äter jag också mycket av, men där emellan choklad och godis Oskyldig

Ska och hälsa på min syster på fredag (hon har en liten kille som är 3 veckor gammal) mina föräldrar kommer också dit så då tänkte vi berätta att jag är gravid. Börjar bli nervös och vet inte hur vi ska säga det. Mannen tycker att det är väl bara att säga det rakt ut, men jag minns hur nervöst det var att berätta att vi skulle gifta oss så det här är nog värre. Bäst är det väl att ropa ut det genast då man kommer innanför dörren så är det över, eller att ta på sig något tajt så får magen berätta själv  Gravid.

• Xericax

Namn är svårt, tror vi har bestämt oss för pojknamn (kom på det redan innan jag blev gravid), men det beror ju på vad min syster väljer till hennes pojke finns ju risk att de tycker om samma namn och det är ändå ett släktnamn (har inte sagt åt henne vad vi har för favorit). Jag har visserligen en liten känsla av att det är en tjej i magen, och då blir det svårare för det finns så många fina namn att välja mellan. Vi ska vänta på RUL och se om de säger vad det är för kön innan vi börjar fundera på namn på allvar, men lite funderar vi nog redan nu.

• Xericax
    Sommaren12 skrev 2012-02-29 22:00:17 följande:
    Nån mer som börjat med vad min mamma kallar "nestling"? Det vill säga börjat stöka och dona hemma inför ankomsten. Jag känner mig skitstressad med att få i ordning lägenheten. På nåt sätt har vi tänkt hinna renovera sovrummet, ett stort och ett litet badrum innan sommaren... Känns som tidsplanen spricker lite... Rent allmänt har jag blivit mer pysslig, vill sticka grejer (fast jag inte kan sticka), baka bröd och sånt... Känner mig lite smågalen. Idag har jag storstädat hela lägenheten och här om dagen rensade jag ur garderoben...
    Det låter som ett trevligt gravidsymtom, det vill jag också ha! Just nu orkar jag ju inte ens med disken. Viljan finns, jag tänkte ju baka brownies, och jag vill sticka fast jag inte kan men jag orkar inget än.
  • Xericax

I helgen har vi berättat åt familjen (föräldrar och syskon) om graviditeten. Alla blev förståss glada och det var väl egentligen ganska väntat. Tror kanske mina föräldrar var de som var mest överraskade, de har ju just fått sitt första barnbarn, så de kanske inte hade räknat med att det skulle komma fler på samma år Glad Men vi valde också att samtidigt berätta om sommarens mf, vi kände att det är något som vi inte behöver hålla hemligt och samtidigt en påminnelse om att vad som helst kan hända. Min mans syster började genast erbjuda babysaker, men de fick ju själva sitt tredja barn i november så hon tyckte att om vi bara hade väntat lite längre så hade vi fått spjälsäng, vagn och allt möjligt Flört

Jag hade min första babydröm för över en månad sedan, då drömde jag att min syster fick en pojke och att vi får en flicka. Ett par veckor efter drömmen så fick min syster en pojke. Så få se om drömmen stämmer med att vi får en flicka också. Jag har blivit mer och mer övertygad om att det är en flicka i magen, så därför får de gärna säga på RUL vad det är så jag inte blir så förvånad om det är en pojke. Drömmer

• Xericax
    sommar83 skrev 2012-03-07 12:54:32 följande:
    Det är alltid så kul att läsa om när alla berättat för sina familjemedlemmar :) Vad härligt att eran bebis får kusin i samma ålder! Jag och min bror väntar [läs hans sambo] barn med en månads mellanrun, det blir ju jättekul för det kan i princip bli mer el mindre samtidigt om ngn får för tidigt/sent :) Dock bor han i sthlm och jag i Falun, men vi träffas ofta ändå.
    Jag hade en likadan dröm, fast att jag fick en pojke. Den var verkligen så verklig och på rul fick vi se en liten snopp så ska bli kul att se vad som visar sig för er :)
    Jo, det blir kul med kusiner så nära. Mannens systers pojke kommer att vara ca. 9 månader äldre och min systerns pojke ca. 6 månader äldre. Dessutom har jag två nära vänner som fått pojkar ganska nyligen, en i september och en i februari. Så om dethär också är en pojke blir det ju ett riktigt killgäng, fast jag tror ju lite mera på att det är en tjej i magen. Men tyvärr bor vi en bit ifrån alla andra, ca. 9-13 mil.
  • Xericax

Magen hade tydligen växt under helgen, då jag på måndag morgon skulle till kontoret tog jag mina jeans som vanligt men det började nog spänna åt då jag satt på kontoret, och under lunchen blev jag tvungen att knäppa upp översta knappen, som tur hade jag ganska långt linne så det var nog ingen som märkte det (tror jag). Blir nog att sluta använda de jeansen nu på ett tag. Så nu har jag bara ett par tygbyxor som jag kan använda, sedan blir det att inviga mammabyxorna jag köpte förra veckan.

Viktmässigt är jag ändå fortfarande under min normalvikt. Min normalvikt är 57 kg, men p.g.a. illamåendet och kanske lite mera koll på maten så gick jag ner till 53, men nu har det börjat öka igen så nu är det ca. 55.

• Xericax

Angående sexet så är det ganska off här så att säga, vi har inte haft samlag sedan lilla pyret blev gjord. Orsaken är främst blödningarna i kombination med mf i somras som gör att ingen av oss tycker att vi vill riskera något. Illamåendet har ju förståss inte heller gjort saken bättre, men nu har det blivit bättre så jag får inte längre kräkreflexer av min mans andedräkt. Men vi myser mycket, ligger sked och smeker varandra.

A R skrev 2012-03-08 15:00:23 följande:
    Näe, nu hände det igen Gråter 
    V 15+1 idag och över två veckor sedan sista blödningen, så plötsligt känner jag att faaan nu kommer det igen.
    Femte gången det händer. Kommer ca 1-2 dl blod på några minuter och sedan slutar det. Lite spänd i livmodern, lätt sammandragning men absolut inte ont. Lade mig på sängen och kände på magen och fick en rejäl puff tillbaka  (faktiskt dens starkaste jag känt hitintills). Ligger och vilar nu men känner mig skakd och ledsen, varför händer detta?

TheMaraja, vad skönt att det var positiva besked ni fick, jag är så glad för er skull och en liten pojke, Grattis!!! 
    Usch inte igen, förstår att det är jobbigt. Skönt i alla fall att du kunde känna puffarna.
Svar på tråden Augustibebis 2012