Inlägg från: Sandra1983 |Visa alla inlägg
  • Sandra1983

Augustibebis 2012

EmelieOfGbg skrev 2011-12-27 18:31:48 följande:
    Jag är i v  7+3 och känner inte spec mycket. Lite molande värk ibland nere i magen bara. Hade ömma bröst men inte längre. Undrar om illamåendet kommer komma? Jag är väldigt tacksam om jag slipper men typ alla har ju det... Jag mår prima bara lite mer trött än i vanliga fall!
    Hej!
    Är i vecka 6+1 och känner inte speciellt mycket heller. Lite ömma bröst och mer kissnödig än vanligt. Inget illamående, jag pratade med min mamma och hon hade inte varit illamående någonting med varken mig eller min syster så jag hoppas på samma. När är BF dig? Jag har räknat ut att det ska vara runt 20 augusti för mig. Antar att du är från gbg, jag med =)
  • Sandra1983
    EmelieOfGbg skrev 2011-12-27 20:51:05 följande:
    Sandradonna. Jag har bf 11/8! Var i Gbg bor du och hur gammal är du?:)
    Jag är 28 och bor i Sisjön. Var bor du?
  • Sandra1983
    Gadget skrev 2011-12-29 19:50:43 följande:
    Jag är också ganska så utan energi. Försökte mig på en promenad idag, har typ knappt rört på mig sedan jag plussade av olika anledningar men mest för att jag tidigare mått illa och varit så trött. Men hur som helst, idag mådde jag illa så fort jag gick i en trappa eller uppförsbacke, känns som om jag vankar fram som en höggravid redan. Men det är väl bara att se till att traska ut ändå så jag kommer igång igen.
    Jag tycker så synd om er som mår så illa. Fy. Bara jag äter regelbundet och aldrig blir hysteriskt hungrig så mår jag kanon! Dessutom är jag instruktör på en stor gymkedja så jag tvingas till att träna rätt tufft flera gånger i veckan. Mår hysteriskt bra efteråt, och de dagar då jag tränat är jag inte alls så trött som de andra dagarna. Så ett litet tips är att försöka röra lite grann på sig om man kan (vet ju inte om detta funkar på andra i och för sig!). Min kropp skulle nog må mycket sämre om jag inte tränar som jag är van vid.
  • Sandra1983
    Novalina skrev 2011-12-31 02:48:15 följande:
    Jag tränar oxå mkt. Tränade som vanligt då jag va gravid med sonen till 2 mån innan bf, sen blev det mest lugnare yoga, promenader och cykelturer. Mådde toppen hela grav., och hade inte ont nånstans, mådde inte ens illa.

Började träna som vanligt sen igen då sonen va 6 v. Tränar ca 5-6 ggr/v, väldigt varierad träning, plus att jag cyklar mkt ute året om. Älskar verkligen att röra på mej, det ger så mkt positiva biprodukter!!

Denna v. har jag tränat tuffa spinningpass, afrodans och styrka t.ex, och cyklat några mil.

Vilka pass instruerar du i? är det din 1:a graviditet?
    Hej!
    Jag instruerar i Bodypump, spinning och yoga. Har dessutom egen häst som jag rider nästan varje dag. Min plan är också att köra på som vanligt till ca 2 mån innan bf (runt 20 aug) om allt fortsätter att kännas bra självklart. Skönt att höra att detta går att göra Skrattande! Just nu kör jag 3-4pass i veckan som instruktör + att jag rider då. Japp, det är min första graviditet. Är detta din andra?
  • Sandra1983
    Sommaren12 skrev 2012-02-15 10:32:50 följande:
    Jag kommer nog färga håret men kommer antingen välja toning eller nån färg utan amoniak. Kommer försöka hålla mig till att bara färga en gång till innan bf.
    Jag försöker faktiskt rensa lite bland alla pekpinnar under graviditeten. Snart kan man ju inte gå ut pga avgaserna i stan som säkert också kan påverka. Jag tänker rätt mycket på generationerna innan oss när det knappt fanns några restriktioner alls och de fick friska barn ändå. Mamma häpnar när hon hör allt jag inte kan äta och inte får göra. Visst finns det anledning till att vara försiktig med vissa saker men jag tror man måste sålla lite också annars blir man säkert paranoid tillslut. Generellt går jag efter måttot att det som det finns välkänd fakta och hållbar bevisningsgrad på lyssnar jag på och resten sållar jag mer eller mindre.
    Jag håller helt med dig!
  • Sandra1983

Hjälp!

Har inte varit aktiv och skrivit på länge men läser ikapp mig ibland. Just nu har jag barnvagns och bilångest. Gud vad jobbigt att ta en massa beslut. Jag inser ju också att min bil (peugeot 107 inte går att ha som enda bil...) =). Men herregud om bilköp är svårt så får jag PANIK på dessa barnvagnar. Jag tror att jag vill ha en utan sådana där pyttehjul fram, den ska nämligen kunna gå att köra i stallet utan problem. Dessutom vill jag ha en sån som man kan byta ligg/sittdel. Och sen så vill jag att när bebben ligger ner i början så ska den titta på mig (och inte utåt). Någon som har mer koll än jag som har något tips? Kan gärna tänka mig att köpa begagnat....

Fö ha vi sett bebben på KUB, allt såg jättebra ut! H-n låg mest och sög på tummen, lill* snutt! =) Hoppas ni andra mår lika bra som jag (men att ni slipper bil och barnvagnsångest.....)

• Sandra1983
    Naimis skrev 2012-02-29 21:34:07 följande:
    Sandra- Vi ska köpa vagn, bil och nytt boende innan bebis kommer..så lite ångest börjar man ju få.
    Du vill ha typ en emmaljunga med citykorg?
    Ja... vi är också inne på nytt boende också, men det orkar jag inte tänka på just nu. Det är egentligen ingen panik, vi har rätt stor lägenhet, men vill byta område... Jag ska genast googla på denna vagnen! Tack för tipset!
  • Sandra1983

Läst ikapp mig lite såhär på kvällskvisten.Glad. Var på RUL igår och allt såg bra ut, skönt att veta att den lill* mår bra. Vi ville gärna ta reda på könet, men det ville inte bebben. H*n låg mest och sträckte armarna ovanför huvudet och höll ihop benen, dessutom låg navelsträngen mellan benen så där gick vi på en nit. I vilket fall så får det bli vad det blir så länge den är frisk. Synd bara att bilden inte heller blev särskilt bra eftersom det låg armar i vägen.. Bråk-bebis!

Har precis som ni andra känt diverse rörelser där inne, men i tisdags hade jag fruktansvärt ont i magen, riktig förstoppning. Aj... Det hoppas jag inte på igen.

Vi har inte handlat några kläder ännu, däremot ny bil och barnvagn. Har en kompis som fick en son 6 veckor för tidigt, och det fick mig att fundera på att jag kanske behöver ha lite mer saker klara lite tidigare än vad jag tänkt.. Hur har ni tänkt om detta?

• Sandra1983
    mrsnoname skrev 2012-03-31 18:26:59 följande:
    Hej alla!
    Vi åkte å beställde vagn idag :) blev en crescent city 2012. Är supernöjd men får vänta på leverans till slutet av juni.

Hoppas alla mår bra :)
    Har också fastnat för en crescent, men det blev en classic för oss. Köpte på baby & barnmässan i Göteborg så fick ett bra pris Glad
  • Sandra1983
    mammsen skrev 2012-03-31 18:49:57 följande:
    Visst är den toppen! Köpte förra årets modell på utförsäljning så vi betalade bara 3999:- ny =)
    Svart med orangea detaljer,, Kommer stortrivas ed den vagnen =) 
    Det var precis vad vi också köpte Glad. Jag gillade verkligen den vagnen när jag provkörde den i barnvagnsbanan de hade där. Jag ville ha en stabil vagn som funkar i stallet eftersom jag har häst (och min sambo som ska jag ska tvinga med i skogen när jag rider, haha)
Svar på tråden Augustibebis 2012