Inlägg från: Sandra1983 |Visa alla inlägg
  • Sandra1983

Augustibebis 2012

Sammandragningar och halsbränna! Fy! Just nu funkar inget annat än medicin för halsbrännan och fort måste man stoppa i sig dem också annars är det kört med sömnen...

Märker ni också att bebisen påverkas mer av er sinnesstämning? Är i v. 25+0 idag och senaste veckan har bebben mer varit orolig när jag har stressat, har inte märkt att mitt humör har påverkat så mycket tidigare..

• Sandra1983

Angelica 1991: Jag hoppas verkligen att hon stannar kvar ett tag till. Lycka till

• Sandra1983
    bez imena skrev 2012-05-13 21:31:49 följande:
    Ellenbmt; Har också ont under revbenen just, och alltid efter att jag ätit... Halsbränna har jag också...blää..

Någon annan som får jätteont i fötterna efter att gått och stått mycket en hel dag? Kan knappt gå :/  

kollade också på Mobergs matresa och blev sugen på tunnbröd... mums :P

Åh, denna halsbränna känner jag igen. Fantastiskt obehagligt..
  • Sandra1983

Nu behövs er hjälp! Vet att det tidigare under tråden har varit en checklista på vad man bör ha hemma. Snälla kan någon lägga upp den igen, nu har jag nämligen börjat att handla (köpte första kläderna idag). Behöver hjälp med allt, både bebisgrejer och mammagrejer som är bra att ha!

• Sandra1983
    elfsan87 skrev 2012-05-14 18:22:13 följande:

Det där med vikten är känsligt! Har gått upp 10 kilo och har gått 27 veckor! Vet inte riktigt vad som är "normalt". Det jobbigaste är ju att ställa sig på vågen hos barnmorskan och bli dömd! För egen del känner jag att det är okej, bara att ta tag i sen när bebisen är ute! Barnvagnspromenader och ammning tänkte jag skulle fixa det ;) 

De är inte alltid helt lätt att undvika att stoppa i sig lite extra! Jag har haft jobbig halsbränna sen dag ett och det har blivit så att jag småätit på kvällarna för det också! Puh! Sålänge man äter nyttigt och får i sig grönsaker och frukt tror jag inte det är nån större fara att synda lite ;) Tycker inte barnmorskan ska spänna ögonen i en och få en att känna sig dum!!

Jag har hittat något som funkar mot halsbrännan nu! Ätit Losec i några dagar och har inte haft halsbränna sen dess!! :) Som jag lidit i onödan... Så kan det va :)

japp, kör också på Losec. grymt
  • Sandra1983
    Ellenbmt skrev 2012-05-14 18:27:51 följande:
    Sandra- min lista:

Kräktrasor i frotté -Ikea/ gekås
    Amningskupor- Ica/Apoteket
    Amningsbehåar ca 5st
    Babytops
    Baby olja
    Inotyol salva
    Babyhårborste
    Plastad frotté/ Ikea, jysk
    Två bäddset
    Babykudde
    En babynapp
    Bröstmjölksuppsamlare (om man har mkt mjölk)
    Dreggelhaklappar (ej akut)
    Temp
    Blöjor
    Våtservetter oparfymerade
    Tvättlappar
    Thermos
    Massvis med läsk, nyponsoppa och jos (sista veckan bullar vi upp ifall att ;) )
    Sover även redan nu med en nalle till babyn som jag har på mjölk på sen för extra trygghet i tax barnvagnen/sängen.
    Kläder köper jag mer när den kikat ut, men 10 olika bodys, gillar omlott bäst, 10 byxor, några strumpor, någon filt, mössa, pyamasar.
    Bindor xxl ;)
    tackar!! Vilken storlek på kläderna? Bara 50-56?
  • Sandra1983
    Ellenbmt skrev 2012-05-14 21:14:06 följande:
    Bakade precis en kladdkaka för begäret blev förstort... Sista smöret dessutom... Tog tio minuter kortare än receptet för att vara på den säkra sidan! Tar ut den, helt färdig,( fluffig nästan) och bestämmer mig för att snabbt som attan få in den i frysen för att stoppa upp gräddningen, då tappar jag såklart skiten på golvet, ostädat äckligt golv, uppochner, torr smulig jävla okladd-kaka överallt, inte i min mage... Självmordsbenägen nu...
    stackare Glad. Själv köpte jag storpack på godisnappar idag. Inte de där små påsarna utan BIG. Dessutom både en lakrits och en med blandade fruktsmaker.
  • Sandra1983
    LindaPernilla skrev 2012-05-16 14:31:35 följande:
    Haha! Helt sjukt. Och han avslutade med orden : "Det där var nog fan det värsta jag har sett! Jag kommer drömma otäckt inatt!"
    hahaha, väldigt roligt Glad
  • Sandra1983

Någon mer som får panik på sin håriga mage? Herregud, jag börjar bli som en luden apa. Kan det hänga ihop med att man inte tappar något hår på huvudet?

Svar på tråden Augustibebis 2012