-
Fy! Jag hade inget illamående alls i början, men nu är det inte trevligt. Kan bara äta små portioner och jättelångsamt, annars känns det som om jag ska spy hela tiden. Sen får man inte i sig tillräckligt med näring så man blir hungrig igen. Inte kul alls!!! Jag trodde jag hade sluppit undan den här matkrisen.. Hur långt gången är du? Jag är 20+0 idagAngelica1991 skrev 2012-04-02 19:37:57 följande:känns som att jag skulle gått tillbaka till början av graviditeten. jag kan inte äta för jag mår så illa så jag vet inte vad jag ska ta mig till.. sen nu när jag inte kan äta något och inte mycket när jag äter så har jag ont i magen för jag äter inte så mycket.. skit jobbigt. blir helt svettig och varm i kroppen.. nån som fått så nu i mitten av grav också? haft så i 3 dagar -
Jag funderar också på vad jag ska ha i vagnen... Svårt det där. Förra året så blev det höst här i Göteborg den 17 augusti. Världens regnoväder och kallt och äckligt (kom ihåg detta eftersom jag "råkade" köra ner föräldrarnas bil i en vattensamling. Dessutom hade jag släp med häst i också. Bilen (2mån gammal) fick skrotas och jag fick plaska i vatten upp till bröstet och lasta ur hästen. Dessutom hade mamma gips på foten och kunde inte gå ur bilen. Herregud. Sitter och småler åt saken nu, men just då var det lite kaos, haha. I vilket fall så blev det aldrig "varmt" efter detta. Funderar på om täcke borde räcka i vagnen...LindaPernilla skrev 2012-04-11 17:53:54 följande:Hej och hå allihopa!
Vad roligt det är att läsa alla era inlägg! Kul att se så många lyckade RUL :)
Idag går jag in i vecka 23. Vad fort det går nu! När jag var mellan vecka 13-18 så tyckte jag att tiden stod sååååå stilla. Efter att halva tiden gått så känns det som att tiden går mycket fortare. Nästa BM besök blir den 2/5!
Vi pysslar och donar inne i bäbisrummet. Spjälsäng, skötbord, barnvagn, bilstol och lite kläder är införskaffade! Har även fått en kanonfin gåstol och ett babygym med på köpet när vi köpte bilstolen av en kompis till sambon.
Sitter och spekulerar i vad man ska ha i vagnen första tiden! När jag fick första sonen i oktober -04 så var det kallt och ruggigt och vi hade då en åkpåse i vagnen. Nu blir det ju tidigare & jag vet inte alls vad jag ska ha i vagnen!? Filt? Täcke? -
Albasmamma: jag är helt med dig, det verkar som om vi tror att barnen fryser mycket mer än vi.
Ellenbmt: Jag ska göra exakt samma som dig, haha -
skulle det vara så farligt att äta godis så tror jag att min bebis kommer att komma ut som ett sockervaddAprilia1977 skrev 2012-04-11 22:25:15 följande:Jag vet inte... vet inte ens hur det ska kännas, när bebis har hicka. Men gud vad rädd jag är. Tänkte att jag godisförgiftat mitt barn. Nu kommer jag inte att äta en bit godis resten av min gravida tid (hoppas jag att jag kan hålla)
. Har precis återfått mitt godissug som varit borta hela graviditeten. Jag tänker nog allt fortsätta att moffa i mig godis...
-
Ett tips för er som bor i/nära Göteborg. Söndagen den 29/4 kör sportlife igång en gravidyogakurs. Jag har precis gått den och hon som håller den är superbra och dessutom doula så hon har massa bra tips om förlossning och liknande. Det är 6 gånger (ca 1,5 timme varje gång) och går på söndagarna. Jag funderar på att gå igen faktiskt, skönt med träning som bara är anpassad till gravida (kör ju annars vanliga pass som instruktör fortfarande..) Tror att priset låg på 650kr om man är medlem i sportlife och 850kr om man inte är medlem. Ett tips som sagt!
Min bebbe älskar när jag yogar. Eller h*n blir lugn och sparkar inte så hysteriskt som vanligt....
Fick ett presentkort på massage när jag fyllde år, men jag vet inte om jag ska vänta med det. Mailade lite med massören och hon verkade inte helt säker på hur jag kunde ligga, eller hur hon skulle stötta upp mig ( =magen alltså). Känns lite olustigt att hon inte visste så jag vet inte hur jag ska göra.. Vad skulle ni gjort? -
Haha, jaså, då är vi instruktörer på samma plejsTesdy skrev 2012-04-19 10:51:37 följande:Jag såg detta på hemsidan. Funderar också på att anmäla mig. Dock går jag en utbildning hela nästa helg för just Sportlife. (är instruktör där.
)
.
-
VIll bara tipsa om att Nike har en modell på linnen som är lite längre och som jag har tre olika färger och mönster i. Älskar de linnena och hade de innan grav också.Sommaren12 skrev 2012-04-19 22:44:45 följande:När det gäller mammakläder satsar jag förresten rätt mycket på kläder från vanliga avdelningen. Har köpt en del klänningar som är skurna under bröstet, det framhäver magen fint tycker jag och så har jag köpt en del vanliga rymlig tunikor och långa tajta linnen.
Större problem börjar träningskläder bli. Hittade ett par jättebra Rönischbyxor med mudd man kunde fälla upp över magen så tror de kommer passa hela graviditeten faktiskt, jättebekvämt! Men linnena börjar bli för små en efter en. Har bara ett nu där magen får plats och eftersom jag vanligtvis tränar ca tre gånger i veckan så känns det inte så fräscht att använda samma hela tiden... Nån borde satsa på att starta ett mammakläderföretag i Sverige! Tycker utbudet är superdåligt! Finns det nåt så är det massa ryschpysch och stora fula mönster som skriker restlager!
-
Tesdy:
kör den här terminen yoga på backaplan och Bodypump på Kållered. Vad/var kör du? -
Ville bara säga att det känns otroligt bra att läsa om era åsikter om hur länge man ska vara föräldraledig. Jag har mest känt att det har varit svårt att säga hur länge vi tänkt att vara hemma, de flesta runt mig är hemma längre än vad vi har tänkt, de plockar ut 3-4dagar i veckan (FP) och kan därför vara hemma längre tid. Vi skulle aldrig klara av att leva på så lite pengar så det blir nog att vår bebbe kommer att börja förskolan senast december 2013, men ev tidigare.
Så tack för att ni gjorde min kväll lite lugnare
-
Ha! Känner precis igen mig. Oj vad stor du är, och min svärmor har redan påpekat typ tre gånger att "du kommer att bli enorm". Jag känner att jag bryr mig mer nu och blir förbannad än tidigare. Orka ha dessa kommentarer kring sig i ett bra tag till... Jag försöker att tänka som min barnmorska sa: din mage är alldeles lagom och folk ska alltid kommentera antingen att magen är stor eller liten. Undrar varför ingen säger att den är lagom...Stövelkatten skrev 2012-04-26 20:30:10 följande:I know! Varje dag får jag åtminstone en fråga om när det är dags, gärna med betoning på att det måste vara snart, och så ett medlidsamt OJ! när jag avslöjar att det är tre månader kvar. "Du är ju jättestor!" Tack, jag har märkt det...