• sowe81

Augustibebis 2012

Hej

Jag hoppar också gärna in här, är i vecka 9 just nu, ska på inskrivning i nästa vecka. Har vi räknat rätt borde BF ligga kring 26/8.  Längtar till efter vecka 12 så man kan känna sig lite säkrare. Känns fortfarande så overkliget även om det känns i kroppen och magen redan svullnat (även om jag förstått att det bara är tarmarna etc, så känns det roligt). Är första barnet!

• sowe81
    LillaMy85 skrev 2012-01-19 14:17:52 följande:
    Jag ska också plugga på distans när jag är hemma, lika bra att utnyttja tiden Flört. Ska ta studieuppehåll i höst och läsa 15 p distanskurs på halvtid, sen börjar jag på mitt program till våren igen. 

En fråga kring studier och fp. Om man studerar på 50% på distans hur många dagar fp kan man ta ut per vecka då utan att överskrida 100%? Nån som har koll?
  • sowe81
    Hejåhå skrev 2012-01-20 07:31:53 följande:
    Jag ser fram emot att vara gravid på sommaren, förra vintern var inte kul med ishalka och foglossningar. Inte få på och av vinterskorna utan hjälp, köpa dyr vinterjacka. Jag tänker att det bara är att hoppa i flop-flopen, luftiga klänningar och hålla sig i skuggan. Nätterna lär dock spenderas med ett kylblock invirat i ett örngott nere vid fötterna.

Bada kan man göra tills slemproppen gått.

Vi åker till Kanarieöarna över påsk. Resa bokad och betald. Det lär inte bli så mycket pressande som förr i solen, lillan kommer vara 13 månader och det blir lite skönt poolhäng i skuggan för vår del. Vi ska gifta oss där. Det är dags nu efter 14 år! :) Så nu är jag en bridecilla för fullt, kollar klänning, hår, bokar frisör, make-up, restaurang, tårta osv. Mycket som ska göras!

Åh, roligt med bröllop. GRATTIS!!
  • sowe81
    any19877 skrev 2012-01-20 08:39:17 följande:
    Hur många du vill, dvs upp till 7 dagar. Man kan få både CSN och fp om man läser på distans;)

Men blir det inte mer än 100% då? 100% fp och 50% csn? Hörde nånstans att det totala inte får bli mer än 100% men man hör så mycket olika så man blir ju osäker.
  • sowe81
    Stövelkatten skrev 2012-01-20 08:51:06 följande:
    Tydligen beror det på handläggaren... vissa anser att du är hemma med barnet och då också ska få FP, andra anser att det då skulle innebära dubbel ersättning 50% av tiden. (vilket det egentligen är)
    Ok, då får jag väl ringa min handläggare när det blir dags. Gäller ju att det blir rätt, vill ju inte bli återbetalningsskyldig sen.
    70 000 per termin, hmm det var lite. Får kolla närmare på det där. Är ju ett tag kvar då jag inte tänkte göra det föräns våren 13 =)
  • sowe81
    RockTheRebell skrev 2012-01-24 18:04:51 följande:
    Det gör absolut ingenting. Det var precis så det kändes. VAFAN? Störtlipa för en sketen banan? Det är inte likt mig. Men det är intressant att komma i kontakt med sin känsligare sida ;) Har en känsla av att jag får börja hamstra lite ätbart på jobbet när sockret tryter.

haha, jag känner igen mej, har också börjat lipa bara för att jag var hungrig och när jag föreslog Max på vägen hem o min sambo inte ville ha bröt jag ihop. Jag som egentligen inte ens gillar snabbmat... märkligt.
  • sowe81
    Ellenbmt skrev 2012-01-26 18:30:08 följande:
    Åt sushi nyss. Så gott att jag ville gråta!! Så gott! Soya med wasabi, ingefära, å herregud! :)

Jag med igår... såååå underbart gott. Hade gått o längtat efter det i en vecka =)
  • sowe81

Jag går inte heller privat och min bm skickade remiss för RUL när jag va på inskrivning och dagen efter kom kallelsen hem, till den 29/3 :)

• sowe81
    Sommaren12 skrev 2012-02-23 14:54:42 följande:
    Välkommen EliHei! :)

Fransyskan: Usch vilket trist bemötande. Man vill ju att de ska va så där mysiga och mammiga mot en, eller jag vill det i alla fall haha, men det kanske är för att jag saknar min mamma som bor i England. I alla fall vill man ju att de ska vara positiva!

Imorgon ska jag dra till IKEA och köpa spjälsäng. Är man Family medlem så får man en Hensvik gratis ifall man köper en madrass för 399 kr. Sånt erbjudande kan man ju inte missa! Tänkte annars hitta en begagnad spjälsäng och bara köpa ny madrass (vill inte ha nån gammal kräkig!;)) men sprillans ny tackar man ju inte nej till... Flört 

Jag var in på IKEA och kollade hittade inget sånt erbjudande, är det något som alla Family kunder får ta del av? Vore ju toppen i så fall, vi ska till IKEA i helgen och köpa en säng till oss och då vore det ju underbart att ta hem en till pyret också =)
Svar på tråden Augustibebis 2012