• sowe81

Augustibebis 2012

RockTheRebell skrev 2012-05-16 09:22:51 följande:
    Jag har upptäckt att det börjar bli hormonrand ovanför naveln, men inte under den xD
    Jag har också haft bara ovanför naveln fram till för några dagar sen då började den öven komma nerifrån, men den under når inte ända upp till naveln ännu... lite lustigt, jag trodde alltid dom började nerifrån och spred sig uppåt =)
  • sowe81
    natlup skrev 2012-05-16 11:09:34 följande:
    Kom precis hem från läkaren. Visade sig att jag har lite äggvita i urinet och att jag läcker lite albumin från njurarna och mitt blodsocker låg på 7,5. Men blodtrycket var bra. Klart man blir orolig nu. Vet inte alls vad som kommer hända med bebis. Jag vill ju att hon ska må bra å stanna i magen tills hon e beräknad.

Väntar nu på att mvc ska ringa till mig så ska vi se om ja kan få en tid hos de så att uppfölja mina värden.

Hoppas hoppas att de slutar bra :(
    hoppas det går bra!
  • sowe81

Jag får det inte att fungera med den appen, kan inte ens höra mitt eget hjärta. Hur håller ni telefonen? Vilka inställningar har ni? Hjälp mig, jag vill också kunna lyssna. :)

• sowe81
    godisbit skrev 2012-05-24 23:11:18 följande:
    Ni som inte fått appen att funka, kolla tillbaka i tråden till tidigare idag så skrev jag hur jag gjorde.
    tack.. får prova ikväll när jag kommer hem.. kan ju inte gärna börja dra upp tröjan och försöka här på jobbet =)
  • sowe81

Jo en ny bikini blir det nog här också. Har iofs inte provat mina men provade en BH häromdagen, då alla mina nya i rätt stl låg i tvätten och sambon fick sig ett gott skratt, täckte knappt halva... så blir nog en sväng till Stadium, såg att om hade många bikinis till en billig penning. Blir nog inte mkt solande men ska till vår sommarstuga i norrland en vecka i juli och då är det så skönt att bara gå omkring i bikini/linne och skjorts.
    I övrigt kommer jag hänga på balkongen hela sommaren, om det inte blir för varmt. Inga planer på några resor då min sambo jobbar hela sommaren, förutom den veckan i norrland.

• sowe81

Sommaren - gör som vi Ta en gammal byrå, måla den fin och bygg en skötplats o ha ovanpå, behöver inte vara komplicerat bara några brädor, som slipas o skruvas ihop, måla sen i samma som byrån och fäst med nåt på sidan eller bak så den sitter fast. Typ en metllplatta som skruvas i båda delarna. Vi har även byggt till några hyllor längst bak så mm kan ha blöjor o dyl där. Sen när skötbordet inte behövs så tar man bort den delen o har en byrå för barnets kläder

• sowe81

Jag har också en fråga ang FP, om nån kan svara... om jag efter drygt 1 år börjar jobba 75% hur många dagar i v måste jag då ta ut för att skydda mitt?

• sowe81

Tack för alla tips: Om jag då arbetar 75% (2 hela dagar, 2 dagar förkortade med 1h var och 1 ledig dag) då borde jag kunna ta ut 1 heldag ex fredag och en 1/4 dag på helgen om jag förstår det rätt?

Natlup: vi har knappt fixat nåt, börjar nästan känna lite panik, men samtidigt vet jag att om 6 veckor har jag semester och då borde jag hinna fixa allt hemma innan bf, då har jag 5-6 veckor kvar typ. (V27+4 idag)
    Vi har inte ens köpt barnvagn ännu, men nu har jag precis hittat en som vi vill ha som finns på lager och kan köpas direkt, som ligger inom vår ekonomi för vad vi vill lägga. Hade tänkt köpa begagnat men har insett att vi bara tjänar typ 2-3000 på det och då känns det bättre med en ny. Vill ju ha det bästa till vår skatt =)

• sowe81

Jag har också hormonrand både över o under o väntar en flicka enligt UL. Så jag tror inte på myten om att den randen kan avgöra :)

Frnsyskan - urs kg får rysningar av sånt där!

• sowe81

Skönt att läsa att fler har det lite på torka där hemma. Vi har nog inte haft sex sen månad 4, just nu känner jag mig inte sugen heller, men närheten saknar man ju såklart. Men sambon känner precis som någon annan skrev att han inte vill olla henne =)

Jag har en annan fråga: Är det någon mer än jag som har sjukt ont i händer och fötter. Fötterna är så ömma under (speciellt på morgonen och kvällen) att det är en plåga att sätta de i golvet. Jag använder stödstrumpor på dagen och det hjälper mot svullnad men jag är ändå sjukt öm i trampdynorna (som att jag dansat i obekväma skor hela natten).
    I händerna är det mest på insidan precis nedanför fingrarna och första leden i fingrarna, är sjukt öm och har ingen kraft alls. Jag är lite svullen så det beror nog lite på vatten, men det känns mer som om det är i skelettet det gör ont. Händerna är nästan värst på morgonen.
    Någon som känner igen eller hört om något liknande?

v.29+4 (ska det var så här i 10 v till blir det en jobbig sommar)!

Svar på tråden Augustibebis 2012