Augustibebis 2012
Mrsnonamne- Jag går på prima liv på DS, har Anette, tycker hon är supergullig. Varit där två ggr. Vem går du hos?
Mrsnonamne- Jag går på prima liv på DS, har Anette, tycker hon är supergullig. Varit där två ggr. Vem går du hos?
Har sett att ni diskutterat dagis tidigare. Jag har en följdfråga där. Är det någon som vet om man kan kombinera dagis med föräldrapenning. Tex att man tar ut 10-15 dagar FP och har dagisplats på 50%. Som första tid? Kan man förästen välja att ha dagisplats på deltid?
detgodalivet - tack för svaret ang dagistider. Då kan jag planera tiden lite bättre för våren 2014, känns väldigt långt fram men måste ändå med i planeringen så man har koll på dagar och inkomst osv... är ju en hel vetenskap det här.
eleonorsmamma - tack! =)
Xericax - jag går och funderar i precis samma banor. Jag är inte heller helt rätt utbildad för min tjänst och är den första på denna positionen här i Sthlm. Vi har andra på andra orter i Sverige med samma tjänst, men den ser helt annorlunda ut här då verksamheten är en annan här. Jag har varit här ca 1.5 år. Nu kommer jag vara hemma i över 1 år minst och sen komma tillbaka på deltid är planen. Jag tänker precis som du, tänk om min vikarie är bättre än mig... då komemr det ju vara jättejobbigt att komma tillbaka, men samtidigt så trivs jag inte ritkigt och vill helst inte tillbaka men samtidigt så tror jag att det blir så för det är ju svårt att få nytt jobb på deltid med samma lön när man precis varit hemma och sen också kanske planerar barn 2 inom en snar framtid.
Jo man får försöka tänka så - det är bara ett jobb och det finns fler av dom =)
Jag har även tänkt att plugga lite under föräldraledigheten och i och med det kunan byta lite inriktning sen, dock går det inte på detta företag då just dom bitarna är outsoursade.
Men precis som du säger Gadget - man vill ju vara bäst och eftersom man hittils varit det (eftersom ingen annan har samma jobb) så kan det ju kännas jobbigt att komma tillbaka om vikarien har gjort nåt bättre. Men som sagt, man får ta det positiva i det i så fall och hoppas att man kan lära sig av vikarien då =)
På hur länge har pappan rätt att ta ut de 10 pappadagarna? Måste de tas i ett sträck?
Om jag förstår det rätt är de 10 dagarna alltså utöver de 480 man får?