• irruz

Augustibebis 2012

Ååå får jag också vara med här?! Förstår inte hur jag kunnat missa den här tråden, verkar supermysig..!! Känner ju igen några av er gobitar från "vi som köööörde"-tråden :) var inne o kikade i bildtråden också o jag blir så rörd att jag nästan vill gråta - damn you hormoner!! Vad härligt att se bilder på andras magar, så man har lite att jämföra med ;) Kram på er!!

• irruz

Tack för välkomnandet :) är i v.17+2 idag.. lägger till mig i BF-listan! Fick känna första bebis-buffarna imorse, underbart!!!! Äntligen Skrattande andra barnet så hade räknat med att känna dem lite tidigare - alltså inte en dag för tidigt!!

• irruz

Helenaa: vi har en emmaljunga duo edge årsmodell 2011, o den är helt underbar!! Älskar älskar :) nu måste vi ju köpa en syskonvagn eftersom det blir så tätt mellan kidsen, men vi behåller ändå emmaljungan för att jag tycker så himla mycket om den! Nu kan jag ju inte jämföra med äldre modeller, men för att vara en så pass rymlig o komfortabel vagn så upplever jag den inte alls som stor..

• irruz
    natlup skrev 2012-03-27 11:03:21 följande:
    jag måste bara fråga. Vi har köpt en tröja till bebis i st 40 det står Newborn. Men nu har jag börja tveka lite om det inte blir för litet?
    storleken i bebiskläder står för hur många cm barnet är från topp till tå. det är inte alltid exakt, men på ett ungefär iaf.. så strl 40 passar ett barn som är ca 40 cm långt, alltså prematur :) de flesta fullgångna barn är runt 50 cm vid födseln så därför brukar strl 50 passa de flesta nyfödda..
  • irruz

Är det någon som vet hur det har blivit med lustgasen?! Det pratades ju om att man skulle ta bort den helt från förlossningen..??

• irruz
    NiniMe skrev 2012-03-29 05:20:44 följande:
    2014 läste jag att dom ska börja avveckla det... Så vi hinner hahahaha
  • irruz

Husmodern: tror absolut att du kan hoppas på en liten tjej :) till mig sa dom att dom såg tre steck, o det ska vara blygläpparna o klitoris.. En vän till mig som är läkare berättade att dom oftast säger att det inte är het 100, framför allt när dom tror det är en tjej, då vissa pojkar tydligen kan utvecklas "sent" o därför misstas som en flicka. Men är dom osäkra så brukar dom inte säga ngt alls, bara att det inte går att se.. O en överläkare borde ju verkligen ha tillräckligt med erfarenhet för att se o veta vad man säger :) grattis till tösen!!

• irruz

Mammsen: vilken vecka var du i när du gjorde privat UL för att ta reda på kön? Hade RUL idag o fick inte veta i var SÅ inställd på att vi skulle komma därifrån "vetandes" så jag är helt förstörd av besvikelse nu.. :( vill också göra ett privat UL men vet inte när man brukar få göra det - från vilken vecka - det känns som man vill ha det gjort så fort som möjligt så jag kan släppa detta..

• irruz

Mammsen: tack för ditt svar!! Fick veta med vår första att det var en tjej på RUL, o då var BM väldigt säker på sin sak.. Den här gången knep liten ihop med benen först, o när den sen "öppnade för insyn" en snabbis så gick det inte att se något!!! "inget som sticker upp" sa hon, men inte heller några prickar eller streck... Så det gick helt enkelt inte att se :( skönt att höra att du fått veta så pass tidigt ändå, trodde att man var tvungen att vänta till senare med privat UL. Ska leta med ljus o lykta nu efter en klinik som kan emot mig snaaaart, tyvärr bor jag långt ifrån både götet o Malmö så det måste bli något i Uppsala el Stockholm.. Om ngn har tips på var man kan få tid fort fort fort så mottages det med glädje :)

• irruz

Kotten o mammsen: tack för svar :) roligt med smilegubbarna, fick skratta högt här hemma (tänkte inte på att de inte skulle vara där förrän du skrev det mammsen!)!! Jag ska maila de olika ställena o se var man kan få tid snabbast!!

Svar på tråden Augustibebis 2012