Bubbs skrev 2012-08-09 10:37:11 följande:
Idag var jag iväg på en extrakoll hos barnmorskan eftersom jag hade haft en aning högre blodtryck än vanligt, mitt normala undertryck brukar ligga runt 80-85 så det är högt i vanliga fall och nu hade jag haft 90 i undertryck.
Trodde allt skulle se bra ut som det alltid gör, men mitt undertryck låg på 110 (!) och jag hade +2 i äggvita. Vår barnmorska ringde till en läkare och nu ska vi till förlossningen klockan 14:00, och göra nya tester, ultraljud och ctg.
Känner mig i upplösningstillstånd, är så bortskämd med att ha fina tester och nu vet jag inte riktigt vad som kommer hända. Om det
t.om kan tänkas bli en igångsättning? Någon som haft liknande upplevelse? Är så orolig men har inte riktigt någon att vända mig till just nu, så jag tar hjälp av er.
Hoppas allt är bra med er annars, jag brukar alltid läsa det ni skriver men skriver sällan något själv.
vilken vecka är du i? jag fick havandeskapsförgiftning i slutet av min förra graviditet (v. 37-38 ngng gång) o blev precis som du skickad till förlossningen för ctg mm. de satte in blodtryckssänkande mediciner o därför blev jag inlagd för att se om de gav ngn effekt, vilket de vanligtvis gör iaf till en början. tyvärr var det ingen av de tre olika mediciner man prövade som hjälpte på mig - hade de gjort det hade jag förmodligen fått åka hem, fortsatt ta tabletterna o gått på koll av trycket hos bm dagligen. nu ville de att jag skulle ligga kvar ändå för observation tills det helst satte igång av sig själv, men jag var så jäkla trött på allt vad sjukhus hette vid det laget så jag krävde en igångsättning annars skulle jag åka hem. så det blev igångsättning samma dag.. jag var inte mogen så det funkade inte alls o slutade med snitt, vilket jag inte alls räknat med men det blev kanonbra tillslut ändå! det är jättebra att dom har koll på dig, o så länge dom har det behöver du inte vara orolig!! hoppas du får fin vård på det sjukhus du tillhör o lycka till idag!!