• Lindhaz

Augustibebis 2012

Hej tjejer! Inte varit aktiv med skrivandet men dock med läsandet! Ni har hjälpt mig en massa & stort grattis till alla som fått era små gullisar :D... Jag är idag i v 38 + 5 och har under dagen börjat få, hmm, det känns som om det svider/ilar i hela magen och imellanåt så känns det som ett hugg i underlivet! Vad kan detta betyda?...tycker inte att "smärtan" har något topp och klingar av utav är nästan hela tiden! Gör mest ont i övre delen av magen. Slempropp eller vattenavgång har inte varit i närheten av att visa sig. Vad tror ni att det är? Är första barnet så har ingen aning om hur det "ska" kännas!

• Lindhaz

Taack :) ja känna när det är dags tror jag också jag gör, men man undrar vad denna ilande/svidande smärtan är för något! Känns inte alla som mensvärk, men kan mycket väl vara som du säger :)

• Lindhaz

Heej :) var hos bm idag v 39 + 2 och har nu sf mått på 38-39 cm ! Stort eller vad är era på? Bebis är beräknad att väga 3994 vid bf och börjar nu bli väldigt orolig för att gå över och få en 5 kg! Jag och min bror är 16 dagar sena och sambon är ca 20 dagar över tiden trots att han var tredje barnet och vi alla vägde runt 4,2! Bm lyssnade så nästa vecka ska vi prova en hinnsvepning! :) hoppas dock det kommer igång innan, men det känns det verkligen inte som!

• Lindhaz

Grattis till alla er som fått! Man längtar ihjäl sig nu :) jag har bf på tisdag och har under dagen fått sammandragningar i stort sätt hela tiden! Det är ingen fara väl utan bara bra? :)

• Lindhaz

Tänkte väl till det ! Men man vet aldrig! :) kommer dock nästan bara när jag sitter men kan inte stå hela tidn för mina fötter svullnar mer än ja..... :P

• Lindhaz

Tack för tipset med badkläder ( för att få hjälp i duschen) inte tänkt på! :) här har man bf imorgon & idag har jag både handlat, burit lagom tunga påsar, dammsugit och tvättat fönstren! Och det känns mindre jobbigt än när man inte är gravid ;P denna bebben verkar aldrig vilja komma ut!! Plus en färdknäpp igår, men ickkke!!

• Lindhaz

Mijja- stor fin en och ännu härligare att höra att kroppen klarar av det galant, tre stygn är helt klart ok! ( antar jag). Det är min största oro - stor bebis = spricka!! Härligt att höra att ni får era små :D GRATTTTIS!! idag är det bf för vår Lill* men änsålänge ingenting mer än att jag överanalyserar minsta känsla som ibland antyder till lätt lätt mensvärk :(! :p

• Lindhaz

Jag känner också som några av er andra, dammsög och putsa fönster och var ute på en ordentlig promenad iGår!! Kända ingenting!!!! Var mkt lättare än när man inte var gravid ;P börjar bli riktigt trött på detta nu!!! Känns som om man var dag blir snuvad på son bebis - men sen tänker man: vad stressar du för?? Har under hela grav ställt in mig på september bebis men det har icke hjälpt :P !!

Svar på tråden Augustibebis 2012