• Lindhaz

Augustibebis 2012

Nästan nyss hemkommen från FL - pga minskade fosterrrörelser! Som tur var såg allt super bra ut. Anledningen var antagligen så pass mycket SD att de förtränger rörelserna från bebbe typ :P hehe. Fick även ett UL för att kolla vattnet, allt fint! Men Gud vad orolig man blir och sååå duktiga dom är på att lugna en! Både läkaren och barnmorskan trodde att vi sågs imorgon igen!!! :O hoppppas dom har rätt! Hade fina och regelbundna SD! :) håll tummarna!

• Lindhaz

Så härligt att läsa Ignom allt på morgonen! :) BF + 1 & idag är det min tur att få en hinnsvepning och med tanke på vad de sa på FL igår så kanske man har bebis innan dagen är slut? Jag har kraftiga sammandragningar med jämna mellanrum ca 7-8 min emellan men de gör knappast ont, men det kan vara på g ändå! Hopppas :) och hoppas för er andra också som har känningar :D

• Lindhaz
    Sommaren12 skrev 2012-08-15 09:39:37 följande:
    Åh då håller jag tummarna för oss båda! Bf+2 idag och ska med på hinnsvepning om en liten stund. Min andra. Har också täta sammandragningar som inte gör ont samt "mensvärk" som kommer och går. Igår kväll hade jag förvärkar. Ska fasen se till att det kommer igång idag. Ska försöka få mannen till en färdknäpp, städa, käka ananas och gå en runda. Kommer hon inte sen kan man väl ge upp... 

Ååh då ska jag tänka på dig :D hoppas det sätter igång så vi får träffa våra bebbar snart! Man blir liksom så otålig!! Hihi ja mannen får precis komma in genom dörren ;)
  • Lindhaz

Tack lijon! Jag förstår att du är orolig över stor bebis, det är jag också! Dock har jag inte trångt bäcken men vår låg på +14 och har fortsatt växa stadigt! Jag berättade min oro för bm så det första hon sa var att då gör vi en hinnsvepning, så bara fråga! Hon förstår dig och du är ju sååå nära! :)

• Lindhaz

Tyvärr inget jätte lyckat besök!! Livmodertappen hade förkortats var ca 1 1/2 cn kvar, dock bakåt fortf! Under tiden hon kände så tyckte hon väl att det blev mer moget om man kan säga så! Hehe :) hon kunde inte göra en hinnsvepning iaf! :( sen kände hon på magen och trodde inte det var jätte långtid kvar med tanke på sten hård mage + täta sammandragningar! Men usch vilken besvikelse det var :( vill ha bebis nu!!!!

• Lindhaz

Ja inte helt negativt men hade så gärna hoppats på svepning och starten på resan! Men vi får snällt vänta ett par dagar till! :) Bullen: så skönt att höra :D

• Lindhaz

Håller tummarna att det går bättre för dig sommaren ;D förstår din besvikelse!! Dock låter det som om det är på g ju :D

• Lindhaz

Sommaren- vi håller tummana att det är på g!! Det kan gå så fort efter en svepning :D !! Själv har jag fått fram pilates bollen och sitter och studsar, känns faktiskt som ungen kommer längre och längre ner!! Svider iaf :D haha. Kan det stämma eller klämmer jag stackarn?

• Lindhaz

Haha bra där mammsen :D tror du/ni det kan funka? Att hoppa ner bebben alltså :p iaf öka trycket!

• Lindhaz

Nädå :) gungar mest liksom! Var ute på en mini promenad nu med sambon och det var faktiskt jobbigt och med lite smärta i rygg och mage :| kanske hjälpte den till ändå! Får vänta och se! Sommaren - heja heja :D Challelotten - du också :) då hoppas vi på massa bebisar inatt/imorgon!

Svar på tråden Augustibebis 2012