• Lindhaz

Augustibebis 2012

Svipp hur går det? ... Imorgon på bf + 6 ska jag på hinnsvepningsförsök nr 2, håll alla tummar och tår!!! :)

• Lindhaz

Man fortsätter som vanligt varannan vecka tills det att man räknas som överburen i v 42+0 då blir de tätare och ett tul planeras in :) så är det här nere iaf!..... Tråkigt att höra Svipp :( känner så med dig! Skönt att du får komma in imorgon iaf! ..... En lång dag börjar nu göra sig igenkänd - ont i rygg och svullna fötter ! Men var värt de :) haha.

• Lindhaz

God morgon töser :) skönt att det börjar gå bättre för er mammor! Själv har man legat med förvärkar hela natten - 2 panodil kl 2 gjorde att jag fick 2 h sömn iaf! Men en hinnsvepning på de nu kl 9 hoppas vi gör susen! Börjar bli nervös, tänk om this is it!

• Lindhaz

Oj lijon! Förstår din oro men hade det vari något med bebbe hade de redan plockat ut honom/henne! vet inte heller vad en blödning innebär :(

• Lindhaz

Har nu täta sammandragningar mellan 2 1/2 -4 min emellan håller i 1 1/2 min! Ringde fl för att rådgöra - vad ska jag göra? För de gör inte olidligt ont! Hon tyckte att med tanke på att jag var öppen 3-4 cm i förmiddags så kunde vi komma in :) så håll timmarna att vi inte behöver åka hem igen ;D

• Lindhaz

Snabbt inne om för att berätta att hinnsvepningen gjorde bra resultat- kl 03.52 idag den 21 föddes vår lilla leija efter en lång och tuff förlossning! Pain- verkligen! Men om nått år kommer jag lätt ligga där igen! Amningen är igång och vi mår bara bra! Blev en Stor tös på 4310 hög och 54 lång! Sprack bara lite inne i slidan så blev inte sp farligt! Togs med klocka för tiden började bli knapp! Använda mig av lustgas- fick även en petedin (?) spruta i väntan på epidral - härlig sak ;D ! Under de sista krystningarna( från det att doktorn började med klocka var jag utan lustgas- funkade perfekt! All lycka till er som fått och ännu väntar!

• Lindhaz

Tack ni fina :D som ni har stöttat!! EDAn är inte alls läslig att få, jag var tydligen alldeles sned i ryggen och han prickade blodkärl (?) varenda gång - tog 5 stick innan han satte de! Envis doktor som aldrig haft en sån jobbig patient! Haha. Men tro mig med lite lustgas och skämt så är man i himmelen ändå! Kände bara ett litet litet stick!.. Klart nu hade jag fått en petedin spruta också, men ändå! ;) och fast eda kände jag allt där nere..nästan!

• Lindhaz

Trissande : min tös vägde 4310 g och var 54 cm lång - vi använder fortf och kommer göra ett tag till st 56! ;)

• Lindhaz

Härligt ju :D jag sprack nästan inget och ja du ser siffrorna. 37 cm i huvudomfång! :) stor bebbe ;D kör hårt!

Svar på tråden Augustibebis 2012