• natlup

Augustibebis 2012

Sandrina skrev 2012-03-01 09:16:30 följande:
    Jag har också en grymt seg förkylning! :(

Har vart förkyld sen förra helgen och det vägrar gå över. Tar näsdroppar men vet att det inte är bra att göra det mer än 10 dagar, men jag överlever inte utan. Har inget minne av att det brukar sitta i så här länge!? Hade lite gravidsnuva innan jag blev förkyld och nu funderar jag på om det är någon slags kombination som gör att det inte går över. :( Kan det vara så eller är det bara en envis förkylning tro!?
    Testa kamomill ånga.  Ta den minsta kastrullen du har.
    Koppa upp vattnet lägg ner 2-3 tepåsar kamomill-te.
    Rör runt.  
    Ställ kastrullen på matbordet och lägg en handduk över dig och andas in ångan. 

krya på dig 
  • natlup
    sowe81 skrev 2012-03-01 10:09:57 följande:
    En av mina vänner fick också en son igår, på skottdagen, men mitt på dagen =) Så nu har dom en födelsedag den 23/13 och en skottdagen. Bra tajming för barnen... eller inte =)
    jag har alltid undrat hur det blir när man föds på skåttår. Registreras de den 29 feb eller blir det 1 mars? 
  • natlup

jag klarar inte av detta längre jag måste köpa angelsound! E det någon mer som har köpt sin hos teknikmagasinet? Vart annars kan man köpa de?

• natlup
    Naimis skrev 2012-03-02 15:35:00 följande:
    Allt såg fint ut på RUL, nytt BF 27/7..men jag kanske får hänga kvar här ändå?!
    Shit jag är i vecka 20 (19+0)!
    Trots att det inte var helt lätt att se så är det med största sannolikhet en lillebror i magen.
    Precis som jag misstäkte, vi är superlyckliga just nu
    ooh va kul att allt såg bra ut och grattis till pojken ! Klart du ska vara kvar i tråden!

Åh va skönt att vara halvvägs in i graviditeten
  • natlup
    Fyran2012 skrev 2012-03-04 16:28:35 följande:
    Apropå att känna bebisen..jag väntar mitt fjärde & känner fortfarande inte min & jag är nu i vecka 15. Magen har blivit stor, men jag kan heller inte känna livmoderkanten..vart ungefär sitter den i vecka 15?

Jag är i vecka 18 (17 + 3) å känner den inte varje dag. När jag väl känner den är det inte starka buffar :(. Kan de vara så att den blir slöare när jag e sjuk ?
  • natlup

Grattis till positiva RUL besked! 

Tänkte bara kolla med er, kommer ni ha åkpåse eller täcke och kudde i vagnen de första månaderna fram till vintern? 

• natlup

Jag har blivit helt tokig i riskakor med smak av gräddfil och lök. Kan äta ett helt paket på en gång

• natlup
    Naimis skrev 2012-03-06 17:02:20 följande:
    Har ni andra börjat fundera vart ni vill föda?
    tror det blir KS för oss.. Aldrig varit där dock. Men känns som de e pålitliga.. sj då`?
  • natlup

Hämtade våran vagn igår. En Emmaljunga citycros. Vi fick låna den av min bror de hade bara använd sittdelen så liggdelen å åkpåsen låg kvar i kartongen. Jag e så glad å nöjd. Vagnen e så praktisk så lätt å klicka av och på allt.

Svar på tråden Augustibebis 2012