• natlup

Augustibebis 2012

Rul imorrn kl 8 på morgonen. Tror inte jag kommer sova mycket inatt. Mitt första RUL. E super nervös hoppas man får se om man väntar en liten prinsessa eller prins.

• natlup

Ni som vart på RUL. Hur går allt till. Får man höra hjärtat? Frågar de om man vill ha bilder eller ska man själv säga det? Hur lång tid tar allt ? E så nervös, förlåt :P

• natlup

Tack så mycket för informationen. Gjort mig lugnare då man vet vad som väntas. Imorrn kl 8 e de min tur. Lägger upp bild å info så fort ja kan. Någon mer som ska på UL imorn ( 12 )

• natlup

Det var så mysigt å se den lille. Sparkade å boxades mot kameran. Sög lite på tummen. Vart fram flyttat en dag. Så den e beräknad den 8/8 ( min å sambons årsdag ). Vi fick även veta att vi väntar en liten prinsessa. Jag e så lycklig. Fick även veta att fosterkakan ligger bakom bebis så de måste ha varit sparkar jag känt.

Lycka till ni som har RUL idag!

• natlup

Jag har en liten fråga. Räknas det att man är halvvägs vid vecka 19+6 eller 20+6?

• natlup
    tesked83 skrev 2012-03-13 10:24:24 följande:
    Förlåt, men är inte BF 39+6, alltså efter 40 fullgångna veckor? Och då har väl halva tiden gått 19+6 eller när man går in i 20+0? Eller tänker jag helt fel? 
    Jag hitta svaret på min egna fråga på gravidverktyg-sidan :D

En graviditet varar 280 dagar. Vid en standardcykel på 28 dagar och luthealfas på 14 dagar startar graviditeten på sista mensens första dag. Då är man i vecka 0+0. Den faktiska graviditeten startar alltid vid ÄL, i vecka 2+0.

Har man annan cykel eller lutealfas än standard beräknas graviditeten därefter.

BF är i vecka 39+6.

OBS: En del BM börjar räkna från vecka 0+1 och anger 40+0 som BF men då de flesta räknar på vårt sätt har vi valt att använda det

• natlup
    Angelica1991 skrev 2012-03-13 11:14:01 följande:
    nu har jag ju en skit konstig fråga här. tänkte om du vet eller någon annan kanske :P om man har en menscykel på 30-31 dagar och luthealfas på 16 . är en graviditet 280 dagar då också. haha har jag funderat på länge men har aldrig frågat någon :P haha 
    Jag har funderat på samma sak! Det sjuka e att ja har en menscykel på 31 dagar men på UL sa de att hon e beräknad en 8 augusti, då skuulle ja ha en menscykel på 28 dagar :S 

• natlup

Tycker så synd om er som inte fått så roliga besked idag. Håller alla mina tummar å tår!

Svar på tråden Augustibebis 2012