Augustibebis 2012
Rul imorrn kl 8 på morgonen. Tror inte jag kommer sova mycket inatt. Mitt första RUL. E super nervös hoppas man får se om man väntar en liten prinsessa eller prins.
Rul imorrn kl 8 på morgonen. Tror inte jag kommer sova mycket inatt. Mitt första RUL. E super nervös hoppas man får se om man väntar en liten prinsessa eller prins.
Ni som vart på RUL. Hur går allt till. Får man höra hjärtat? Frågar de om man vill ha bilder eller ska man själv säga det? Hur lång tid tar allt ? E så nervös, förlåt :P
Tack så mycket för informationen. Gjort mig lugnare då man vet vad som väntas. Imorrn kl 8 e de min tur. Lägger upp bild å info så fort ja kan. Någon mer som ska på UL imorn ( 12 )
Tiden kan inte gå långsammare i väntrummet :P
Det var så mysigt å se den lille. Sparkade å boxades mot kameran. Sög lite på tummen. Vart fram flyttat en dag. Så den e beräknad den 8/8 ( min å sambons årsdag ). Vi fick även veta att vi väntar en liten prinsessa. Jag e så lycklig. Fick även veta att fosterkakan ligger bakom bebis så de måste ha varit sparkar jag känt.
Lycka till ni som har RUL idag!
Lycka till på era RUL idag. Hoppas ni får får se massa fint.
Jag har en liten fråga. Räknas det att man är halvvägs vid vecka 19+6 eller 20+6?
En graviditet varar 280 dagar. Vid en standardcykel på 28 dagar och luthealfas på 14 dagar startar graviditeten på sista mensens första dag. Då är man i vecka 0+0. Den faktiska graviditeten startar alltid vid ÄL, i vecka 2+0.
Har man annan cykel eller lutealfas än standard beräknas graviditeten därefter.
BF är i vecka 39+6.
OBS: En del BM börjar räkna från vecka 0+1 och anger 40+0 som BF men då de flesta räknar på vårt sätt har vi valt att använda det
Tycker så synd om er som inte fått så roliga besked idag. Håller alla mina tummar å tår!