• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AMD83

Hej på er är i vecka 6 plus 1 (Vecka 7).... är det några fler som är det och ska ni boka in er för något VUL? har någon gått på flera VUL en en gång?

Jag har ännu inte börjat må illa trots att jag är i vekca 6 plus 1....kanske kommer snart eller så kanske jag har turen att jag mår bra under min graviditet och slipper illamåendet...

• AnnaSv

AMD83: jag borde vara vecka 6+0 och ska på VUL den 19 december för att fastställa exakt hur långt gången jag är för att sen kunna få möjlighet till KUB om jag vill göra det..

• Augustimamman

Känner mig nedstämd idag. Nån mer som är i v 6 och knappt känner nåt alls?

Jag har inte haft vare sig ömma bröst eller illamående. Inte för att jag vill må dåligt men känner mig på nåt vis ogravid... :(

• Ari Gold

Jag mår alltid bättre på förmiddagarna men illa på eftermiddagen runt fyrasnåret. Får se hur det ska gå när jag ska jobba heltid i vår (nu är jag alltid hemma före tre).

Idag har jag i alla fall tagit tag i att städa hönshuset, mådde inte alls illa av det och det ska inte vara farligt heller vad jag har googlat mig till så det känns bra. 

• jordgubbsylt
    Augustimamman skrev 2011-12-11 17:40:34 följande:
    Känner mig nedstämd idag. Nån mer som är i v 6 och knappt känner nåt alls?

Jag har inte haft vare sig ömma bröst eller illamående. Inte för att jag vill må dåligt men känner mig på nåt vis ogravid... :(
    Jag känner inte något i brösten alls heller och faktist så mår inte alla illa. Jag började må illa i v.7.

Däremot är jag sedan ett par dagar dödstrött, jag bara sover och sover och sover och sedan är jag vaken en kort stund för att sedan gå och lägga mig och sova lite till.
  • natlup

när köper man en vagn? Vilken  månad kommer ni köpa vagn? Har ni tänkt på bilbarnstol? Ja kan inte bestämma mig för om ja vill ha en sån dära som man kan bära med eller en sådan som sitter fast i bilen så får man ta ut bebisen?

• jordgubbsylt

Jag tänker inte köpa en pinal förrän jag varit på RUL och sett att allt ser bra ut. Så jag tänker skaffa ny vagn/sjal/några fina nya kläder i april maj kanske :)

• AnnaSv

Till våren (april-maj) ska vi ta en tur till Ullared och då kommer det shoppas grejer! Men innan dess så ska vi vara säkra på att allt är som det ska inne i magen.. Innan dess köper jag inget om det nu inte dimper ner något som väcker mitt måste ha begär! För någon gång ska det förhoppningsvis bli syskon även om det inte skulle bli det denna gång..

• AnnaSv

Barnvagn och bilbarnstol har vi sen innan annars skulle jag nog börja kolla på det runt maj månad också..

• Ari Gold

Jag kommer shoppa när alla bytardagar och kvartersloppisar är i mars. Då borde RUL ha varit också.

Men jag är inte vidskeplig. Skulle det dyka upp några fina tiokronorsplagg på Myrorna eller så, då kommer jag köpa dem om det så skulle vara i vecka 7. Går det åt skogen vet jag andra som ska ha barn och det är ju liksom inga direkta pengar offrade heller.   

Svar på tråden Augustibebis 2012