• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Godmorgon! Försöker som vanligt kämpa på trotts illamåendet. Får man säga att man redan är trött på de?

Lundin- Jag har ingen hund själv, men mina föräldrar hade de när dom fick mig. En liten tibetansk spaniel som dom haft ganska många år.
    När dom kom hem med mig drog sig hunden undan i ett hörn det ar en stor omställning för honom. Sen när min lillebror kom så var de inte alls på samma sätt

• fru Elle

Mitt illamående verkar ha försvunnit nu, det får gärna hålla sig borta. Med dottern mådde jag lite illa precis innan jag fick veta att jag var gravid och med sonen så mådde jag inte illa alls. Brukar inte ha så mycket graviditetssymtom över huvudtaget men denna gången så har jag känt av destu mer. Sen tycker jag att nedre delen av magen börjar puta ut. Vet ju att det inte är bebisen utan att magen och tarmarna blir mer svullna i början av graviditeten.

Men finns nog en viss oro hos mig att det skulle finnas fler bebisar i magen. Har tagit pergotime och det ökar risken/chansen för att det ska bli tvillingar eller flerfödsel. Har för mig att chansen är 1 på 10 födslar med pergotime och 1 på 100 utan pergotime. Kommer göra ett UL den 4/1 så får ju veta då.

Molly 2008 och Harry 2010
  • AnnaSv

Vi har en staffordshire bullterrier på 1,5 år hemma.. Nu hade vi ju redan barn när han flyttade hem till oss men det har iaf funkat jätte bra trots att han är som en flygande betongklump emellanåt ;) är inte ett dugg orolig över att ha en liten hemma.. Man får helt enkelt ha uppsikt som man alltid ska ha när det gäller barn och hundar oavsett vad det är för hund och unge, dom kan inte läsa av varandras signaler överhuvudtaget..

• Naimisen

Elle- Längtar verkligen tills ja slipper detta illamående. De tär verkligen på en, man känner sig inte som sig själv.

Jag har också någonstans i bakhuvet "tänk om de är fler än en". Nu tror ja den chansen är extremt liten. Men mannen drömde för flera månader sedan att vi fick tvillingar.
    De spökar lite tror jag.
    Jag tror i alla fall att minst 1 i denna tråd kommer få fler än en bebis.
    Ska bli spännande att se vem.
    Någon som har de i släkten?

• V3ritas

LundinEk: Vi har hund. Ett råd är att redan nu lära bort såna saker så man inte tar det när bebben kommer, så att hunden inte blir svartsjuk..

• Strossel

Vem är det som bär på anlaget för tvillingar? Nu har vi ifs tvillingar i båda våra släkter ändå?!

• lovisen01

Jag vaknade vid 7 idag av att jag mådde illa. Självklart så sov resten av familjen till efter 8, varför sova när man kan må illa istället? :p Idag ska jag och barnen till Liseberg, får se till att jag har saker att äta hela tiden om jag ska orka. 

Ni som oroar er för missfall, jag är likadan. Hade missfall i somras och varje gång jag går på toa så väntar jag mig att det ska komma blod. Det är ganska påfrestande, jag hoppas så att det ska gå vägen den här gången! Hoppas lite av oron försvinner när v 12 har varit.  

• Naimisen

Vippan- De är mamman som bär på de.
    Då kanske de blir ni da ;)

• AnnaSv

Tvåäggs tvillingar borde ju vara mamman som bidrar till (släpper 2 ägg) men enäggs har jag ingen aning om..

Svar på tråden Augustibebis 2012