• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Jag tänker inte titta på barnvagn och andra dyrare saker förrän jag vet att allt bra men när tiden med störst risk för missfall är över kan jag tänka mig att köpa lite kläder ifall man får syn på nåt. Säger som Ari Gold, får väl ge bort det ifall det skiter sig.

Längtar till inskrivningen. En hel evighet till! Eller exakt en månad till idag.

• Blomsterfröna

Jag går in i vecka 6 på tisdag och illamåendet kommer främst på eftermiddagarna när jag ätit middag. Mår fortfarande illa efter maten idag:( dåligt humör kommer och går

• Naimisen

Natlup- De blir inga dyra saker före rul. Barnvagn beror ju lite på om man köper ny vagn i butik kan de vara några månaders leveranstid. Sist köpte vi i vecka 25, sen fick den stå i butik tills vi ville hämta den.
    Denna gång har vi lite funderingar på att ta en semester till USA i vår, och i så fall beställer vi den innan och hämtar ut den när vi är där.

• Naimisen

Idag frågade min man hur jag ska kunna jobba med de illamåendet jag har, känns bra att han fattar att jag mår riktigt dåligt.
    Nu är ju jag en sån som biter ihop och kämpar på. Snart är de ju jul och lite ledigheter.

• Augustimamman
    Naimisen skrev 2011-12-11 21:09:32 följande:
    Natlup- De blir inga dyra saker före rul. Barnvagn beror ju lite på om man köper ny vagn i butik kan de vara några månaders leveranstid. Sist köpte vi i vecka 25, sen fick den stå i butik tills vi ville hämta den.
    Denna gång har vi lite funderingar på att ta en semester till USA i vår, och i så fall beställer vi den innan och hämtar ut den när vi är där.
    Hur sent får man flyga, vet du det? Vi funderade på att åka till New York i vår men helst när skolan är slut, fast jag tror det blir för sent. 

Förresten har humörsvängningarna blivit lite värre. Gjorde paj till middag idag och tänkte att jag gör en extra stor för att få lite matlådor över. Fast pajen blev tydligen extra god också för pojkvännen min åt mer än vanligt så det blev inga extra matlådor. Då började jag storböla! Skrattande 
  • AnnaSv

Naimisen: Läste precis din förlossningsberättelse på bloggen! Log hela tiden i princip och tårarna bara rann.. Shit vad häftigt! Och vilken tur att allt gick bra Det är ju inte riktigt vad man väntar sig hos en förstföderska att det ska gå så snabbt..

• fru Elle

Vi har mycket sen tidigare så är inte så mycket jag behöver köpa. Vi har vagnar, babyskydd, sele och kläder som våra barn ha haft. Dottern hade 62/68 den första sommaren så om vi får en tjej igen så kommer jag säkert köpa lite sommarkläder i lite mindre storlekar. Men det köper jag nog på sommarrean.

Molly 2008 och Harry 2010
  • fru Elle

Naimisen; Min pappa köpte vår UJ Duo när han jobbade i USA, det märket är ju billigare i USA. Tror vår kostade under 4800 kr när han köpte den 2010. Bugaboo brukar inte vara så mycket billigare i USA, har inte varit det när jag har kollat i alla fall.

• fru Elle

Olika på olika flygbolag, vissa har vecka 28 och vissa går det nog upp till vecka 32. Men ni får kolla upp vad som gäller för era försäkringar. Man vill ju inte direkt gärna betala för att de måste landa tidigare och dumpa massa bränsle för att förlossningen har startat och ni behöver till sjukhus. Vissa försäkringar kan man ta en tilläggsförsäkring om man flyger efter vecka 28, men brukar vara stopp vid vecka 32.

• Ari Gold
    fru Elle skrev 2011-12-11 21:55:42 följande:
    Naimisen; Min pappa köpte vår UJ Duo när han jobbade i USA, det märket är ju billigare i USA. Tror vår kostade under 4800 kr när han köpte den 2010. Bugaboo brukar inte vara så mycket billigare i USA, har inte varit det när jag har kollat i alla fall.

Ja UJ är rejält mycket billigare där, liksom Phil&Ted. Jag har importerat flera av vardera dels för vänner räkning dels för att sälja vidare. Är man där själv slipper man ju fraktkostnad också, då blir det superbilligt.
Svar på tråden Augustibebis 2012