• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle

Jag brukar inte gå upp någonting fram till vecka 10-12, sen totalt under graviditeterna har jag gått upp runt 8-10 kg. Väger 6 kg mindre nu än när jag blev gravid med första barnet, har inte vägt mig sen innan jag plussade men tror inte jag har gått upp något än. Hoppas inte jag går upp mer än jag brukar. Ser dock framför mig att man kommer bli ganska svullen av vätska när man kommer vara höggravid under sommaren, har inte samlat på mig så mycket vätska under de andra graviditeterna. Men är inte det ganska vanligt just på sommaren, någon som vet?

Molly 2008 och Harry 2010
  • Naimisen

Ari- Brukar sällan stressa upp mig över vad som står på vågen. Ägde inte ens en våg innan jag blev gravid sist.
    Men ja tycker de är skönt att kunna ha koll.
    Framförallt nu när de är så att bebis ska ha näring.
    Är verkligen ingen sån som skulle banta bara för att jag inte vill gå upp.

Sen är de alltid trevligt att se kilona försvinna efter förlossningen. :)

• Naimisen

Elle- Gick inte heller upp så mkt i början, 13 kg totalt vilket kändes okej. Samlade inte på mig så mkt vatten den gången heller.
    Väger nu mindre än innan den gången med.
    Men jag tror som du att de är nog lättare att samla på sig vätska på sommarn.

• Augustimamman

Då (om jag räknat rätt, fortfarande osäker!) så går jag in i vecka 6 idag. Jag känner inte mycket alls, är bara väldigt hungrig på morgonen. Har märkt att man inte bara kan bry sig om sig själv längre. Jag kan vara ganska dålig på att äta som jag ska, tycker mellanmål och sånt är så trist. Igår kom jag hem från skolan vid lunch och var supertrött och samtidigt hungrig men eftersom jag inte "orkade" fixa nån lunch eller tyckte jag hade nåt hemma som passade damen så stupade jag i säng för att vila istället. Sov två timmar och när jag steg upp var jag helt yr och mådde SÅ illa. Får nog ta och bli lite noggrannare med maten alltså...

Hela denna helgen har jag en av mina närmsta vänner på besök. Är så frestad att berätta men har bestämt mig för att försöka hålla det hemligt. Måste vara taxi åt min pojkvän ikväll så då kommer jag i alla fall undan med att inte kunna dricka nåt vin som vi brukar hon och jag. ;)

Jag var rökare förut, så glad nu att det är flera år sedan jag slutade. Även om man såklart kan lägga av när man vet att man är gravid så är det fortfarande tufft. Känns skönt att slippa tänka på det också, det tog tid och ett par återfall för mig att sluta men nu är det snart fem år sedan jag tog ett bloss sist. 

• Naimisen

Bullen- Nej, de är ju så latar man med maten straffar de sig. Ser till att alltid ha något snabbt hemma som jag kan stoppa i mig för att få energi att fixa något ordentligare.

Är också sugen på att berätta för alla, men jag får hålla mig ett tag till.

• Augustimamman

Naimisen; vilken vecka är du i nu?

• Naimisen

Bullen- v7 eller 6+3. De närmsta gemensamma vännerna kommer få veta nästa lördag då vi ska på julmys hos en av fam

• Naimisen

Familjerna, och alla andra tjejer är gravida.
    Sen får våra familjer veta i jul.

• Augustimamman

Ska också berätta för min mamma i jul men resten får vänta. Min pojkväns pappa fyller 65 och pensioneras samma vecka som jag går in i v 14 så då tänkte vi ge honom en mugg som det står "Världens bästa farfar" på ;) Han har inte alls varit på oss men jag vet hur mycket han längtar efter barnbarn så det ska bli roligast att berätta för honom.

Nu ska jag vara dryg och fråga igen kring det här med hur man räknar veckor för det bara går inte ihop sig i mitt huvud och man är ju så himla insnöad på vilken vecka och dag man är i... Tungan ute 
    Säger man att man gått in i vecka sex när man är 5+0 eller 5+1?
    Sorry för tjatet, jag är nog lite gravidkorkad nu... ;) 

Svar på tråden Augustibebis 2012