• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kosmos katten

Hmm nu har jag fått bruna flytningar. Vet att det är vanligt men oron gnager ändå Rynkar på näsan
    Har iaf inte ont, borde vara ett positivt tecken.

• oxle bo

7+5 idag allt såg bra ut. Fick se ett hjärta och vätskan är borta Nu är jag gravid:)

• FruFoxy

En tanke slog mig just, ska (eller, bör kanske man ska skriva?) man undvika majonäs? Till julens olika röror är det oftast majonäs i och ser det som en stor förlust att undvika det över jul Jag brukar köpa äkta-äkta majonäs i kyldisken men om man ska undvika det kanske det är bättre med den på burk? Innehåller ju fler skitsaker som jag mer än gärna undviker men över julen kan jag nog se genom fingrarna.

Är det nån som vet hur det ligger till?

kasmos katten:
    Håller tummarna att det bara är en brun flytning och inget annat! 

• FruFoxy

nyköpings bo:
    Vad härligt! Grattis igen då Hur stor var krabaten? 

• fru Elle

nyköpings bo; känner igen den där lyckliga känslan när man får det bekräftat att det är någon i magen och  man ser att hjärtat slår.

Kommer att göra ett vanligt UL på inskrivningen den 4/1 och får se då, längtar tills vi får se den lille!

Inte roligt med bruna flytningar eller om det kommer blod, det behöver ju inte betyda att det är något fel men man blir ju orolig i alla fall. Hoppas att allt står rätt till Kosmos katten.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Lacey

Måste fråga, är ju på kryssning nu och ska iväg på spa. Hur är det nu med bubbelpool, ska jag låta bli?

• Kosmos katten
    oxle bo skrev 2011-12-12 10:09:11 följande:
    7+5 idag allt såg bra ut. Fick se ett hjärta och vätskan är borta Nu är jag gravid:)
    Vad skönt, grattis!!
    FruFoxy skrev 2011-12-12 10:12:08 följande:
    En tanke slog mig just, ska (eller, bör kanske man ska skriva?) man undvika majonäs? Till julens olika röror är det oftast majonäs i och ser det som en stor förlust att undvika det över jul Jag brukar köpa äkta-äkta majonäs i kyldisken men om man ska undvika det kanske det är bättre med den på burk? Innehåller ju fler skitsaker som jag mer än gärna undviker men över julen kan jag nog se genom fingrarna.

Är det nån som vet hur det ligger till?

kasmos katten:
    Håller tummarna att det bara är en brun flytning och inget annat! 
    Har inte hört att man ska undvika majonäs.
  • Strossel

Majonäs har jag aldrig hört att man inte ska kunna äta?!!

Att bada överhuvudtaget ska man väl bara undvika i slutet och slemproppen har börjat att lossna eller att vattnet har gått pga infektionsrisken. Eller har jag fel?!

Svar på tråden Augustibebis 2012