• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Nyköpingsbo: sa de förresten varför det blödit?

• jordgubbsylt

Härligt nyköpings bo!

Angående majonäs är det ju verklingen inget som står med på livsmedelsverkets lista så det skulle jag inte oroa mig över. Julbord öht däremot tänker jag enbart gå på hemma hos folk där man vet hur länge maten stått framme.

• oxle bo

har en bild men är inte så duktig på o överföra bilder till datorn ;) kan man lägga in från mobilen direkt hit??
    troligen så var det vätskan som kom ut efter som den var borta..
    majonäs kommer jag äta på ägg i jul men något jag saknat på julborden jag varit på är laxen, mmm  får vänta till i höst..

jag har massor av godis o älskar de i vanliga fall,men nu är jag inte sugen. vill ha fräscha saker. äpplen :)

• ztrit

6+2 och första dagen som jag verkligen inte vill ha kaffe. Jag tycker det är jättegott i vanliga fall, men nu känns det helt omöjligt att dricka.

Konstigt att man ska måsta känna sig less på hela situationen. Känner mig sjuk och blir så himla besvärad av att inte må bra. Fryser och känner mig väldigt illa till mods. Blir grinig och tvivlar. Dessutom råkade det bli så att vi skulle tapetsera om hemma med kort varsel och det är rörigt och finns liksom ingenstans att gå undan. Dålig tajming. Plus att det ständiga mörkret sänker humöret också.

Har tänkt att jag måste gå och träna idag men vill inte. Men jag tror jag ska tvinga iväg mig. Fast att jag vill lägga mig ner och bara försvinna. Men vi kan inte ens vara i sovrummet. Blä.

• AnnaSv

Idag åkte jag iväg och tog en handling ENBART till mig själv eftersom det inte finns något hemma jag kan tänka mig att äta.. All matlust är som bortblåst.. Blev iaf yoghurt i flera varianter, morötter och frukt.. Så nu ska jag väll iaf lyckas få i mig någonting om dagarna.. Synd att vågen inte funkar hemma.. Skulle vara så intressant att veta nu innan man ska på inskrivningen så man slipper få chocken då.. Kanske köpa hem batterier sen.. Hmm..

• Sandrina

Jag ska också åka iväg och handla till mig själv ikväll! Har inte heller någon större matlust, vill bara ha vissa saker!
    Helgen bestod mest av rostade mackor, haha! Äter jag aldrig annars men nu kunde jag inte tänka mig något annat!
    Dricker vanligt vis minst 3 koppar kaffe om dagen, nu kan jag inte ens känna doften utan att bli illamående.

Äter ni några vitaminer eller andra tillskott för att få i er allt man behöver? Jag är lite orolig att jag inte få i mig allt jag behöver när matlusten inte finns!

Min vän som fick barn förra året rekommenderade mig att äta smörgåsar med leverpastej & apelsinjuice! Då får man tydligen i sig mycket bra! Inte mig emot! :)

• FruFoxy

nyköpings bo:
    Du kan inte maila bilden till dig själv och lägga upp den därifrån på något vis, typ lägga på skrivbordet först? Är inget it-proffs men har för mig att det ska gå    

Blir så glad av att höra/läsa att det är fritt fram för majonäs! 
    Appropå lax på julbordet, visst borde varmrökt lax vara ok?  

• Kosmos katten

Jag är inte heller sugen på någonting. Det som går ned är te, rostade mackor, clementiner och apelsiner. Känner mig samtidigt hungrig.

Jag äter apoteket kvinna där det ingår de flesta vitaminer och mineraler.

Leverpastej låter som något som jag skulle kunna tänka mig. Kanske får gå och handla det.

• AnnaSv
    Sandrina skrev 2011-12-12 15:06:15 följande:
    Jag ska också åka iväg och handla till mig själv ikväll! Har inte heller någon större matlust, vill bara ha vissa saker!
    Helgen bestod mest av rostade mackor, haha! Äter jag aldrig annars men nu kunde jag inte tänka mig något annat!
    Dricker vanligt vis minst 3 koppar kaffe om dagen, nu kan jag inte ens känna doften utan att bli illamående.

Äter ni några vitaminer eller andra tillskott för att få i er allt man behöver? Jag är lite orolig att jag inte få i mig allt jag behöver när matlusten inte finns!

Min vän som fick barn förra året rekommenderade mig att äta smörgåsar med leverpastej & apelsinjuice! Då får man tydligen i sig mycket bra! Inte mig emot! :)
    Folsyra och järntabletter.. Järntabletter äter jag dock bara för att jag är blodgivare och det hade inte alls gått lång tid sen senaste blodgivning och innan jag blev gravid (1 vecka typ) så då kändes det som att jag borde fortsätta med det ett tag
  • Ari Gold
    Stövelkatten skrev 2011-12-12 11:37:12 följande:

Gah, paprika har jag inte ens reflekterat över! Bra att du nämnde det. I övrigt håller jag med, ex. att man rekomenderas äta nyckelhålsmat, och dricka lättmjölk. Jag är av den övertygelsen att naturligt fett är bra för kroppen... Lättmargarin och annat hittepå får inte vara i mitt kylskåp.

Jag äter inte heller lättmargarin (eller något margarin över huvud taget) eller andra livsmedel som är processade på kemisk väg på det sätt margarin är.

Äter inte heller konstiga tillsatser eller besprutad frukt/grönsaker utom på jobbet. Fast vindruvor äter jag inte ens på jobbet. De besprutas med gifter som sitter kvar inne i själva druvan tre veckor efter besprutning så man kan inte tvätta bort det giftet. 

Svar på tråden Augustibebis 2012