• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Augustimamman

Jag tog cellprover i våras så hoppas jag slipper!
    Som nån annan så har jag märkt att jag inte är så sugen på sött. Är annars barnsligt förtjust i glass men igår var det inte alls så där gott som vanligt, åt även en bit princesstårta idag som bara var kvalmigt. Godis går också bort och faktiskt så har intresset för apelsiner svalnat. Har varit tokig i det ett tag nu men tycker mer och mer att det smakar saft istället för fräscht. Är däremot sugen på fettig mat och chips, fast har lyckats hålla mig hittills. :)

Lever läste jag att man ska undvika för det var tydligen dåligt för barnet. Dock skulle pastej vara ok för det innehöll inte så mycket lever, men då undrar jag om det är bra att äta det? Har iaf en burk hemma så tänker minsann ha slut på den.

Ska nog skriva en lista idag på vad som får ätas och inte... Inte-listan börjar ju bli lååång!

Saknar förresten att bada. Vågar inte, är rädd för att värmen ska påvetka. Jag som älskar att bada! Men får det bara va fesljummet vatten kan det lika gärna va...

• jordgubbsylt

Bullen85; jag hade värsta leverpastej-perioden förra grav och åt massor med leverpastejs-mackor. Tror det innehåller ganska mycket järn och det är ju aldrig fel :)

• Lacey

Oj vad alla är aktiva och skriver mycket!
    Jag har åkt på förkylning och känner mig ynklig. Klippte mig i torsdags och kommer inte överens med den nya frisyren, avskyr det! Lite tycka synd mood på mig.
    Inte så mkt symptom idag, mest bara förkyld och trött.
    Och jag är med väldigt sugen på kryddig het smakrik mat.
    Lite orolig för mitt järnvärde (har hypotereos) då det normalt är lågt, har tillskott med de gör mig helt förstoppade

• eleanoresmamma

Själv har jag sug efter ägg och räksmörgås annars har jag inga cravings.
    Fick inskrivningstid idag, 18/1 2012, känns långt dit men ändå ok, det är ju iallafall mitt 3:e barn så jag vet ju vad som väntar mig. Mitt största gissel just nu är att foglossningen redan har börjat men min bm trodde att det skulle bli bättre framåt andra trimestern för att sen komma tillbaka i tredje trimestern.
    Börjar inse att jag troligen inte kommer kunna jobba juni ut som jag har tänkt men det får väl tiden utvisa. Hade iallafall inte så här ont så tidigt med de andra två.
    Hur är det med er andra? 

• anneh

Mmm var tvungen att gå och göra mig en leverpastejsmörgås! Blev skitsugen när ni nämnde leverpastej!

• Gadget

Jag vill också ha leverpastej! Finns inte här, inte så som vår i Sverige i alla fall. Vet vad jag ska be mamma och pappa köpa hem när vi åker dit i samband med julfirande.
    Har för övrigt läst att det går jättebra att äta leverpastej som gravid, det var någon ovan som var osäker. Det är inte så mycket lever i så därför är det ingen risk att man får i sig för mycket A-vitamin vilket om jag fattat det rätt är risken med lever annars.

Angående att bada (varmt) badkar tror jag inte heller det ska vara någon fara. Det har jag gjort ett par gånger i veckan sedan pluset. Likaså kan man basta. Om någon läst eller hört något annat får ni gärna säga till.

• Gadget

Hur vet man om det är foglossning man har eller ligamenten som fäster i ryggen som gör ont?
    Jag har vid mens alltid haft ont på vänster sida bak i ryggen, precis där som man har som en grop på vardera sida. Har det nu också när jag sitter, står, ligger för länge. Vid första besöket sa min läkare att det var växtvärk och jag tänkte då muskler, inte foglossning. Är det det tro?

• Helenaa

Vad alla skriver mycke, roligt :) Jag har börjat spy :/ mindre roligt......går in i v. 8 på onsdag :D På torsdag ska jag och maken på VUL. Längtar nå kopiöst...men är också nervös. Men tanken att allt är bra med bebben är dock starkare. Grattis nyköpingsbo :)

Svar på tråden Augustibebis 2012