• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • villnu

Hej tjejer!

Hoppar in här. BF 10 augusti ser det ut som.

• Drömmar och förhoppningar
    Gadget skrev 2011-12-12 18:13:09 följande:
    Jag vill också ha leverpastej! Finns inte här, inte så som vår i Sverige i alla fall. Vet vad jag ska be mamma och pappa köpa hem när vi åker dit i samband med julfirande.
    Har för övrigt läst att det går jättebra att äta leverpastej som gravid, det var någon ovan som var osäker. Det är inte så mycket lever i så därför är det ingen risk att man får i sig för mycket A-vitamin vilket om jag fattat det rätt är risken med lever annars.

Angående att bada (varmt) badkar tror jag inte heller det ska vara någon fara. Det har jag gjort ett par gånger i veckan sedan pluset. Likaså kan man basta. Om någon läst eller hört något annat får ni gärna säga till.
    Angående varma bad och bastu så tror jag att det framförallt är i slutet av graviditeten som man ska vara lite försiktig med det.
  • villnu

Men suck. Hade ju tänkt att vara lite trevligare iaf. Men råkade trycka på skicka :)

Har lite lätt mensvärkaktig känsla. Superhungrig, men inte sugen på nåt och får knappt i mig nåt när jag äter. Det enda jag är lite sugen på är sura jordgubbsgodisar. Och nachochips med chili och ostsmak.
    Är småtäppt. Känner mig åksjuk till och från och vill kräkas när jag tänker på saker som stekt falukorv *hulkar*

Har pratat med BVC idag och ska dit för ett snack nästa vecka och ett VUL 29 december.

Hmmmm... Jag är 30. Sambon 36. Plussade i onsdags och har inte riktigt fattat att det är på riktigt än.

Tror det var allt :)

• Augustimamman

Jag har läst rätt mycket om varma bad och det finns en del studier som visar att det kan öka missfallsrisken. T.o.m. min gravidapp avråder från det. Vet inte hur mycket man ska ta det på allvar men med det i tanken kan jag ändå inte slappna av i badet så nu avstår jag helt.

• Drömmar och förhoppningar

Jag är 33 år, är gravid med vårt första barn. Fick missfall i somras och nojar mig lite över det. Plussade 1/12 och tror att bf är 8/8 om jag har räknat rätt. Pga oro har jag tid för vul bokad den 23/12, ser fram emot det, kan knappt vänta. Idag har jag mått lite illa, särskilt på morgonen. Varit mer hungrig än vanligt också, eller kanske snarare har jag blivit hungrig väldigt snabbt och plötsligt utan förvarning á la "får jag ingenting att äta nu så kräks jag!"

• FruFoxy

villnu:
    Grattis! Är det ert första barn?

Stekt falukorv hulkar jag också för! Idag blev det kokt till de övriga i familjen (jag äter inte korv annars heller) och det var olidligt bara det! Skulle göra pepparrotsås till det och råkade lukta på det smälta smöret och trodde jag skulle dö av avsky! Såsen blev för övrigt god och fick i mig lite

Men jag blev så vansinnigt sugen på tacos nu! Gaah!  

• Lacey

Jag var ju på spa idag och frågade där. Hon sa att ag kunde både bubbla och basta men hon rekommenderade inte att jag gjorde det längre än 5 minuter.
    Min gravid app satt det var livsfarligt, ungefär, men den är amerikansk och liiite överdriven

• Augustimamman

Ojdå , ja i USA är väl allt livsfarligt så de ska slipoa bli stämda. Babycenters app säger mest att man ska tänka på att inte bada i för hög temperatur. Deras råd är att man ska kunna sänka ner sig direkt i badet utan att behöva göra det steg för steg för då är det för varmt.

• villnu

Fru Foxy: tack! Ja det är första :) Äter inte heller korv i vanliga fall heller. Blääää.

Hade tacocravings i helgen. Får nog bli det någon gång snart :)

Jo! Sen vaknar jag vid 5 på morgonen och kan inte somna om om jag inte får äta nåt. Har nu ett paket digestive fullkorn vid sängen. Orka gå upp och fixa mat då!

• Ari Gold

Alltså jag MÅSTE bada bubbelpool i jobbet, så det kommer jag göra likförbannat. Så farligt kan det väl inte vara om man är i en kort stund och de rengör jätteofta?

Svar på tråden Augustibebis 2012